داود احمدزاده در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به بررسی موانع همکاریهای منطقه ای به ویژه در خاورمیانه پرداخته است.

این تحلیلگر مسائل بین المللی در مطلب خود نوشته است:

«به رغم همگرایی و همگنی های روز افزون در مناطق مختلف دنیا، منطقه خاورمیانه همچنان در واگرایی متعدد بدلیل تنش های قومی و مذهبی و نابسامانی سیاسی و اجتماعی به سر می برد و هر گونه اقدام در راستای ایجاد اتحادیه جدید و حل و فصل اختلافات به دلیل عدم درک مشترک از تهدیدها و نیز دخالت های خارجی با دشواری هایی روبرو شده است. در صورتی که دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز و نیز نیروی انسانی ماهر و موقعیت ژئوپلتیکی منطقه شرایط مناسبی را برای همکاریها و ظهور قطب جدید اقتصادی بوجود آورده است تحقق این امر به اراده مستقل کشورهای منطقه نیاز دارد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس برای عبور از دوران سخت و رسیدن به یک تفاهم اصولی بایستی همکاری خویش را از مسایل فنی و رفاهی شروع کنند. علایق مشترک فراوانی در این حوزه موجود است که می تواند ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را به فرایند همکاری چند سویه ترغیب نماید. عضویت ایران و عربستان در کنار دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در سازمان اوپک با توجه به افت شدید قیمت نفت و نیازهای مالی مشترک مسیر روشنی برای آغاز فصل جدیدی از روابط فیمابین است . همچنین عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان نهاد منطقه ای تاثیرگذار می تواند مکانیزم مناسبی در حل و فصل بحران های منطقه ای باشد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =