مراسم اکران فیلم تازه رخشان بنی اعتماد / «آی آدم‌ها» زنجیر اتصال یک شبکه بین المللی

رخشان بنی اعتماد در مراسم اکران «آی آدمها» گفت:«می‌خواهم این اکران را به مردی بزرگ تقدیم کنم که در طول تهیه این فیلم بارها و بارها پشت صحنه اشک ریخته است؛ یدالله نجفی صدابردار و مهین نیکذات همسر وی.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «آی آدمها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد شب گذشته با حضور هنرمندان در سالن قلم کتابخانه ملی ایران رونمایی شد.


در این مراسم که باران کوثری و حبیب رضایی اجرای آن را برعهده داشتند، ضمن معرفی موسسه خیریه زنجیره امید از ایجاد كمپيني براي کمک به ساخته شدن بیمارستان 540 تختخوابه اطفال توسط این موسسه خبر داده شد.
مریم مرعشی به عنوان موسس و مادر «زنجیره امید» با تشکرازهنرمندان و مدعوین که وقتشان را برای این مجموعه گذاشتند توضیح داد که این زنجیره زمینه ای را فراهم کرده است تا با همکاری پزشکان ایرانی و خارجی بهترین خدمات درمانی برای بچه های بیمار ارائه شود.
او با اشاره به فعالیت های موسسه زنجیر امید توضیح داد: در این موسسه کودکان پناهنده مقیم ایران و حتی کودکانی که کارت اقامت ندارند را نیز پذیرش می کنند. از ابتدای فعالیت این موسسه 7 هزار کودک مورد درمان قرار گرفتند که 1500 تن از آنها کودکان پناهنده افغان بوده اند.
مرعشی با توضیح روند ساخت بیمارستان و ضرورت های وجود چنین بیمارستانی، هزینه ساخت آن را 240 میلیارد برآورد کردوی توضیح داد که زنجیره یک شبکه بین المللی دارد تا بتواند در ارتقای سطح درمان و آموزش موثر باشد.
در ادامه رخشان بنی اعتماد روی سن آمد و از ضرورت توجه به زنجیره امید سخن گفت. او توضیح داد:  نام این موسسه از تلاش پزشکان فرانسوی برای کمک به کودکان بیمار آفریقایی گرفته شده است. پزشکان، کودکان آفریقایی را برای درمان به فرانسه اعزام می کردند و در آنجا خانواده های فرانسوی سرپرستی آنها را به عهده می گرفتند تا روند درمان طی شود و بعد این کودکان به آفریقا و زادگاه و خانواده شان بازمی گشتند که این حلقه های بهم پیوسته از انسان هایی که برای درمان کودکان تلاش می کردند را زنجیره امید نامیدند و در ایران نیز خانم مرعشی این زنجیره را بنا کرده است.
بنی اعتماد با اشاره به ضرورت ساخت بیمارستان 540 تختخوابی برای کودکان بیمار گفت: این بیمارستان نیاز بچه هایی است که واقعا دستشان از بسیاری نعمت ها کوتاه است.
او تاکید کرد: اگر «آی آدم‌ها» حلقه ای شود که شما عزیزان را به این زنجیره وصل کند من کار خودم را کرده ام. امیدوارم روزی  کودکان این سرزمین نیازی به زنجیره امید نداشته باشند.
 بیش از پانصد تن از هنرمندان و چهره هاي شاخص سینمایی از جمله اصغر فرهادی، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، باران کوثری، حسین پاکدل، سروش صحت، مجتبی میرطهماسب، علیرضا رضاداد، علیرضا قاسم‌خان، عاطفه رضوی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، فرهاد اصلانی، امیرحسین علم الهدی، جعفرصانعی مقدم، میثم مزلقانی، فروغ میرطهماسب، رویا نونهالی، حسن فتحی، غلامرضا کاظمی دینان، علیرضا داودنژاد، محراب شریفی نیا، آزیتا حاجیان و لیلی گلستان در این مراسم حضور داشتند.
مستند «آی آدمها» از مردادماه در سینماهای هنر و تجربه اکران می شود.

 

58247

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =