کدخدایی: با آیت‌الله جنتی بارها اختلاف‌نظر داشتم /حقوق اعضای شورای نگهبان خیلی ناچیز است

سخنگوی پیشین شورای نگهبان در مورد اختلاف نظرش با آیت الله جنتی گفت:بارها با هم اختلاف نظرهای جدی داشتیم.

عباسعلي كدخدايي سخنگوی پیشین شورای نگهبان در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود  با خبرآنلاين {اینجا} در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پیش آمده که با آيت الله جنتي بر سر موضوعی اختلاف نظر داشته باشد، گفت: اگر مشروح مذاکرات به خصوص در حوزه انتخابات چاپ شود ملاحظه می کنید که گاها نظر من کاملا مخالف ایشان و خیلی دیگر از اعضای شورا است. اگر نظرات حقوقی در بحث قانونگذاری را ملاحظه کنید آنجا اين اختلاف بیشتر هست.

وي افزود: در بحث انتخابات هم بارها اختلاف وجود داشته. بحث های طلبگی ما با خیلی از بزرگان در شورای نگهبان داشتیم و آنها هم با بزرگی خودشان رفتار می کردند و خرده ای به ما نمی گرفتند. این اختلافات هیچ گاه هم بیرون منعکس نشده و نیازی هم به منعکس کردن آن احساس نشده است.

كدخدايي علاقه آيت الله جنتي به خودش را «لطف خداوند» مي‌داند و در مورد رابطه نزديكش با دبیر شورای نگهبان مي‌گويد: با آیت الله جنتی هم مثل بقیه آقایان در همین شورای نگهبان ارتباطم نزدیک شده است، بارها هم با هم اختلاف نظرهای جدی داشتیم، به هر حال یا من ایشان را قانع می کنم یا ایشان من را قانع می کنند. فکر می کنم صراحت لهجه بنده باعث علاقه ایشان به من شده است. چون من هربار نظر مخالفی داشته باشم صراحتا می روم و با ایشان مطرح می کنم و واقعیت های مساله را می گویم.


وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره اینکه فیش حقوقی اش چقدر است گفت: به اعضای شورا مبالغی جزئی پرداخت می شود ولی به عنوان حقوق نمی توان تلقی کرد خیلی ناچیز است. اعضایی که به شورا منتقل می شوند دیگر از شورای نگهبان حقوق نمی گیرند. ولی ما که از دانشگاه حقوق می گیریم دیگر از آنجا حقوق دریافتی نمی‌گیریم. البته اعضایی که فقط عضو شورای نگهبان هستند و از جایی دیگر منتقل نشدند حقوق شان در همین حدود 4 تا 5 میلیون تومان است. البته نمی دانم اخیرا چقدر شده است ولی معمولا در همین حدود است. مبالغی بر اساس فعالیتها پرداخت میشود.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    27 1
    خیلی ناچیزه واقعا
  • mim IN ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    15 2
    مبالغی بر اساس فعالیت‌ها پرداخت می شود :|
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    6 2
    به جنتی گفتند شاهدت کیه گفت کدخدایی