انتقاد کواکبیان از ارسال پیامک تهدیدآمیز برای خبرنگاران /مطهری: وزارت اطلاعات باید پیگیری کند

ارسال پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران محور تذکری بود که مصطفی کواکبیان نماینده تهران در صحن علنی مجلس بیان کرد.

به گزارش خبرآنلاين؛ مصطفي كواكبيان در اخطار قانون اساسي با تكيه به اصل 24 که می گوید «نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.» به پيامكي كه براي اهالي رسانه ارسال شده است اشاره کرد و گفت:اخيرا يك پيامك به صورت گسترده براي خبرنگارها و روزنامه نگارها ارسال شده است ، از وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و وزارت ارشاد در اين رابطه سئوال پرسيدم، گفتن كه حوزه كار ما نيست.

اين نماينده مجلس دهم، افزود: خبرنگارها تهديد شده‌اند كه نبايد با رسانه خارجي ارتباط و مصاحبه داشته باشند.از وزارت ارتباطات مي‌خواهيم تا به بررسي منشاء پيامك‌هاي تهديد خبرنگارها بپردازد.

كواكبيان در ادامه با اشاره به اصل 54 قانون اساسي گفت: نكته ديگر هم مربوط به مجلس است. اصل 54 مي‌گويد كه ديوان محاسبات مستقيما زير نظر مجلس است، وقتي اين مديران بانكي به خاطر فيش كنار رفتند، ما بايد از ديوان محاسبات بپرسيم، چه كرده است؟ آيا وزير اقتصاد اين اتفاقات را مي دانسته است يا خير؟

*مطهري: وزارت اطلاعات مي‌گويد پيامك‌ها به ما مربوط نيست ولي بايد پيگيري كند

مطهري كه رياست مجلس را به عهده داشت، در پاسخ به اخطار كواكبيان گفت: اخطار اول مربوط به جلسه است. با وجود اينكه وزارت اطلاعات مي‌گويد كه اين‌ها مربوط به ما نيست، بايد اين موضوع را پيگيري كند به خصوص پليس فتا، بايد در اين زمينه كمك كنند.

*واعظي:پيامك‌هاي بدون منبع نتيجه‌اي جز آشفتگي ندارند

واعظي نيز در پايان صحبت‌هايش در مجلس، در رابطه با اخطار كواكبيان در رابطه با ارسال پيامك تهديدآميز به خبرنگاران، گفت: اين در ماموريت وزارت ارتباطات نيست ولي در رابطه با آسيبي كه به كشور مي‌رساند من با شما هم عقيده هستم. من ديروز دستور دادم كه بخش هاي ذي ربط وزارت ارتباطات، اين موضوع را پيگيري كنند. اين قبيل پيامك هايي كه بدون منبع ارسال مي‌شودند، هيچ نتيجه‌اي جز آشفتگي ندارند.

217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    4 0
    مگه پلیس فتا حواسش به همه چیز نیست...