ایلنا نوشت: رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم با انتقاد از نحوه تشکیل کارگروه رسیدگی به خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان گفت: انتظار این بود که رئیس کمیسیون دو سه روز بیشتر صبر می‌کرد تا پس از آغاز به کار مجلس، موضوع در جلسه کمیسیون مطرح شود و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شد.

محمدرضا عارف با اشاره به تشکیل کارگروهی در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رسیدگی به موضوع خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان توسط رئیس این کمیسیون، اعلام کرد: بنابر آیین‌نامه داخلی، برای تشکیل هر کارگروهی در هر کدام از کمیسیون‌های مجلس، باید نظر تمامی اعضا درنظر گرفته شود، مگر در مواردی خاص که فوریت زمانی احساس شود، رئیس کمیسیون می‌تواند با هماهنگی با اعضای هیات‌رئیسه نسبت به تشکیل کارگروه اقدام کند که با این حساب، تشکیل کارگروه رسیدگی به خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان غیرقانونی است.

او با اشاره به نحوه تشکیل کارگروه رسیدگی به خودکشی دانشجوی کاشان در زمان تعطیلات مجلس گفت: باتوجه به شرایط خاص این پرونده و اهمیت آن، انتظار این بود که رئیس کمیسیون دو سه روز بیشتر صبر می‌کرد تا پس از آغاز به کار مجلس، موضوع در جلسه کمیسیون مطرح شود و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شد که البته هنوز امیدواریم تغییراتی صورت گیرد.

رئیس فراکسیون امید در پاسخ به سوالی در رابطه با بی‌اطلاعی اعضای هیات‌رییسه و تصمیم‌گیری شخصی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات برای تشکیل این کارگروه، یادآور شد: باوجود این‌که شخصاً این مسئله را پیگیری نکردم اما یکی از اعضای کمیسیون که با اعضای هیات‌رئیسه صحبت کرده بود، به بی‌اطلاعی آن‌ها از تشکیل این کارگروه اشاره کرده است.

او با تاکید بر اهمیت این پرونده خاطرنشان کرد: جان یک دانشجو مسئله بسیار مهمی است و بررسی علت وقوع این حادثه، دغدغه همه نمایندگان است. بنابر این باید این موضوع را بررسی کنیم و بطور دقیق و کارشناسی علت خودکشی این دانشجو را ریشه‌یابی کنیم.

عارف در پایان گفت: هدف ما این است که با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم عواملی که منجر به خودکشی دانشجویان می‌شود را مرتفع سازیم تا دانشجویان عزیزمان بتوانند درکمال آرامش به تحصیلاتشان بپردازند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =