ماجرای تهدید شدن پروفسور هاوکینگ به مرگ/زن آمریکایی محکوم شد

استیون هاوکینگ،فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس همیشه به خاطر نظریات و تئوری‌هایش مشهور بوده است اما حالا ماجرای تهدید شدن او به مرگ جنجالی است.

ماجرا از اين قرار است كه این زن آمریکایی که رسانه‌های اسپانیا نام او را جنی ترزا  اعلام کرده‌اند، تهدید کرده بود که پروفسور هاوكينگ را در جریان نشست استارموس که با حضور شتاره‌شناسان و برندگان نوبل برگزار می‌شود، خواهد کشت.  این زن برای مدت‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال آقای هاوکینگ بود و پس از اطلاع از شرکت او در این کنفرانس به تنه‌ریف سفر کرد اما به موقع توسط پليس بازداشت شد.

دختر پروفسور هاوکینگ به پلیس گفته است که این زن از مدت‌ها قبل سیلی از پیام‌ها را روانه شبکه‌های اجتماعی و ای‌میل این دانشمند کرده بود. این زن آمریکایی بیش از 100 ایمیل و توییت برای هاوکینگ فرستاده که مضامینی مانند "من بسیار به شما نزدیک هستم " و "من تو را به قتل خواهم رساند" دارد.

حالا دادگاه اسپانيا اين زن 37 ساله را به چهار ماه حبس تعلیقی محكوم كرده و او  از نزدیک شدن به شعاع ۵۰۰ متری پروفسور هاوکینگ و هر نوع تماس از طریق شبکه‌های اجتماعی برای هشت ماه منع شده است. این زن پس از آن که توسط پلیس بازداشت شد گفت که عاشق پروفسور هاوکینگ است و هرگز قصد آسیب زدن به او را نداشته است. پلیس گفته است که این زن احتمالا ناراحتی روانی دارد.

استیون ویلیام هاوکینگ(Stephen William Hawking) که در 8 ژانویه 1942 متولد شده، فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج است که فعالیت‌های علمی‌اش سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد. کتاب‌ها و همایش‌هایش، او را به یک چهره محبوب تبدیل کرده‌ و در حال حاضر، عضو جامعه سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعه اسقفان دانشمند است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =