ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور، از کاهش دمای هوا در تهران خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به تدریج جریانات بر روی دریای خزر، شمالی شده که پیامد آن کاهش نسبی دما برای نوار شمالی، مواج شدن دریای خزر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای سواحل دریای خزر به ویژه شرق سواحل و برخی مناطق شمال شرق کشور است.

او با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه 13 و 14 تیر، برای برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، تأکید کرد: شدت بارش روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و رگبار و رعد و برق وزش باد در این منطقه پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط احتمال وقوع سیلاب نیز وجود دارد که توصیه می‌شود اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زابل تداوم خواهد داشت، گفت: امروز شنبه به دلیل وزش باد نسبتا شدید پدیده گرد و خاک برای استان‌های ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست، همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در شرق دریای عمان روزهای یکشنبه و دوشنبه تشدید می‌شود.

کاهش دمای تهران

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز یکشنبه 13 تیر، کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر وزش بادشدید با حداکثر و حداقل دمای 38 و 23 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 14 تیر، کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 36 و 23 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =