معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای اعلام کرد: انتخاب مدیران ستادی به عنوان هیئت مدیره شرکت‌ها و واحدهای خارج از کشور ممنوع شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای را به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌ها ابلاغ کرد که متن کامل آن بدین شرح است:


بسمه تعالی

بخشنامه به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌ها

به منظور برقراری انضباط مالی و ایجاد شفافیت بیشتر، کلیه دستگاه‌های اداری به ویژه آن دسته از شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و عمومی که برای انجام وظایف قانونی اقدام به ایجاد یا ثبت شرکت/شعبه/واحد یا عناوین مشابه در خارج از کشور می‌کنند، باید از انتخاب مدیران ستادی سازمان/شرکت به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت‌ها و واحدهای خارج از کشور سازمان/شرکت مذکور به هر نحو خودداری کنند.

در موارد ضروری با تایید بالاترین مقام سازمان/دستگاه اجرایی، بدون دریافت هرگونه وجه یا پاداش یا عناوین مشابه بابت عضویت در هیئت مدیره، از شمول ممنوعیت موضوع این بخشنامه مستثنی است و در صورت الزام به دریافت هر گونه وجه یا پاداش یا عناوین مشابه براساس مقررات کشور خارجی موضوع فعالیت، وجوه مذکور نیز باید به حساب سازمان/شرکت متبوع واریز شود.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    2 0
    لطفا يه نَفَر توضيح بده كه چجوري يه آقايي تو ده تا هيّئت مديره عضو ميشه؟ واقعا قحط الرجال اومده؟ دريافتي هاي حاصل از عضويت تو هيّئت مديره ها تو كدوم فيش مياد؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 0
    حرکت خوبی ست.