مدیرکل حفاظت از محیط زیست همدان: تشویق آن دسته از واحدهای صنعتی و خدماتی که در زمینه صیانت از محیط زیست اقدامات خوبی انجام داده‎اند یکی از وظایف اهداف این فراخوان است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از انتشار فراخوان هجدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در همدان خبر داد و افزود: مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی استان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در همایش می‎توانند به سایت سازمان حفاظت محیط زیست و آدرس http://isg.doe.ir مراجعه کنند و اطلاعات بیشتر را در این زمینه کسب کنند.

وی ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده‎های زیست محیطی را از دیگر اهداف دانست و خواستار توجه به این امر شد.

محمدی خاطرنشان کرد: متقاضیان در قالب یک دستورالعمل می‎توانند پرسشنامه‎هایی که به این منظور تدوین شده را تا یکم مهرماه سال جاری تکمیل و ارسال کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با اشاره به شاخص‎های انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، آن را شامل رعایت استانداردهای زیست‌محیطی،استفاده از منابع و مواد سازگار با محیط زیست، تولید محصولات پاک، نوع بسته بندی در فرآیند واحدهای تولیدی، بهره‎گیری از فناوری‎های نوین و پاک در کاهش و حذف آلاینده‎های خروجی دانست و گفت:
بکارگیری انرژی‎های نو در واحدهای صنعتی و خدماتی، بهره‎گیری از طرح‎های بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف نیز از دیگر موضوعات در این زمینه است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =