15سال از کلنگ  احداث ایستگاه پمپاژ  می گذرد / بعنوان نماینده مردم خجالت می کشم

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بالای 40 درصد بیکاری شهرستان پلدخترآن را در صدر آمار بیکاری کشور قرار داده است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در شهرستان پلدختر ، سید حمیدرضا کاظمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان پلدختر افزود: مضاعف بر این مردم این شهرستان با احداث آزاد راه سه هزار شغل در حوزه خدمات از دست داده اند که باید برای جبران آن تلاش شود تا امید به دل مردم باز گردد .
وی گفت: سالی که مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آن را نامگذاری کرده و استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده فرصتی است تا مجریان و دست اندرکاران این استان همت کرده و از آن استفاده کنند زیرا ممکن است این فرصت طلایی دیگر تکرار نشود .
وی افزود: برادری ، وحدت و همدلی در بین مردم و مسوولان ، دست اندرکاران و همه افرادی که به نوعی می توانند سهمی در این رابطه داشته باشند مهم ترین رکن استفاده از این فرصت است .
وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) گفت: اختلافات و جدایی ها و فتنه ها در بین امت اسلام بوده ، هست و خواهد بود و هر جایی وحدت ، همدلی و برادری را جایگزین اختلافات کنیم قطع به یقین نتیجه خواهیم گرفت.
وی افزود: همچنان که امروز به رهبری مقام معظم رهبری هرجا اتحاد، انسجام ، همدلی و برادری بوده موفق بوده ایم در آینده همین گونه عمل کنیم تا زمینه رشد و توسعه در شهرستان فراهم شود .
کاظمی افزود:متاسفانه در تمام مقاطع انقلاب، لرستان مظلوم به سهم وحق طبیعی خود نرسیده است مردم این استان در ایجاد انقلاب اسلامی ، ولایت مداری ، عشق به روحانیت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) پیشتاز بودند اما عطش انقلاب شور و نشاط آن هنوزفرو کش نکرده بود که جنگ بر کشور ما تحمیل شد .
وی تصریح کرد: استان لرستان در جنگ به عنوان خاکریز دوم پشتیبان رزمندگان اسلام بود به طوری که امروز وقتی نام پلدختر برده می شود بیشتر افراد که در دوران دفاع مقدس به جبهه و جنگ سری زده اند حتی برای یک شب در پلدختر بوده و اتراق و بیتوته کرده اند .
نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: شهرستان پلدختر در دوران دفاع مقدس 72 بار مورد آماج حملات هوایی رژیم بعثی صهیونیستی عراق قرار گرفت بنابر این در آن دوران که دولت ها علاقه مند به خدمت بودند پلدختر جای امنی برای سرمایه گذاری نبود و سرمایه گذاری را به عمق کشور بردند و این باعث محروم ماندن پلدختر از خدمات ویژه مورد عنایت انقلاب شد .
کاظمی افزود: نظام جمهوری اسلامی به مردم ایران به ویژه مردم لرستان خدمات زیادی ارایه کرده که قابل تحسین است ولی متاسفانه عمق محرومیت و مشکلات لرستان به حدی می باشد که خود را نشان نمی دهد .
وی گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز موضوع سازندگی مختص استان های صدمه دیده از جنگ مانند خوزستان ، ایلام ، کرمانشاه ، کردستان و بخشی از استان آذربایجان غربی وتلاش برای برگرداندن مردم به خانه و کاشانه خود که این نیز شامل استان لرستان نشد .
وی افزود: پس از سازندگی نیز بیشتر تمرکز دولت روی سرمایه گذاری در بخش خصوصی بود که شامل حال استانی می شد که دارای زمینه ، بستر و زیر ساخت های لازم بود و به آن استان معطوف می شد که در این زمینه نیز متاسفانه استان لرستان زیرساخت های لازم را نداشت.
نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: نوع کار ما اقتضا می کند که خیلی عمیق تر در بین مردم حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را مورد بررسی قراردهیم ، ولایتمداری ، ارزش مداری ، عشق مردم به نظام و انقلاب و رهبری باعث شده که مشکل یا بحرانی در جامعه ما بوجود نیاید .
وی اظهار داشت: استان لرستان به عنوان یک استان توسعه نیافته با استان های توسعه یافته فاصله دارد که باید سعی کنیم این فاصله را کمتر کنیم و اگر 50 سال است به 30 سال برسانیم اگر با تدبیر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار زمینه دیگری برای توسعه فراهم شد این فاصله را کمتر و کمتر کنیم .
کاظمی افزود: آزاد راهی که برای کشور نعمت شده است باعث شد پلدختر با 40 درصد بیکاری ، سه هزار شغل از دست بدهد مقام معظم رهبری فرمودند من از جوانی که داخل خانواده اش می رود و خجالت می کشد ،خجالت می کشم بنابر این ما به عنوان مسوول باید بیشتر از این موضوع خجالت بکشیم و شرمنده مردم باشیم.
وی گفت: کمر همت را ببندیم آستین ها را بالا بزنیم و فتنه و اختلافات را از خود دور کنیم ، مجالس سیاسی و بگو و بنویس ها را کنار بگذاریم و به فکر دردهای مردم باشیم من هرکس که بتواند به این مردم خدمتی بکند حتی اگر یهودی باشد و به پلدختر بیاید و شغل ایجاد کند دستش را می بوسم .
وی افزود: بیایید دست به دست هم بدهیم به لطف خداوند در بین نمایندگان مردم و مدیران اجرایی و در راس آن نماینده عالی سیاسی دولت در استان لرستان به طور جد همدلی وجود دارد و بیایید از این فضا ی بوجودآمده در استان نهایت استفاده را ببریم .
وی با بیان این که شهرستان پلدختر به عنوان هویزه ثانی نام گرفته است گفت: نگذاریم مظلومیت پلدختر بیشتر از این شود ، برخی اوقات می بینید طرح هایی می خواهد اجرا شود اما نامی از پلدختر نیست .
کاظمی به چهار خطه کردن جاده پلدختر - خرم آباد اشاره کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده و رایزنی با استاندار ، دستور دادند که 28 کیلومتر از جاده پلدختر - خرم آباد چهار خطه شود .
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس گفت: نماینده مردم در مجلس نماینده و خدمتگزار همه مردم است و هر کسی که نظر و پیشنهادی برای توسعه شهرستان دارد ما پذیرای آن هستم و آن را بیان کند .
کاظمی افزود: در مدت کوتاه نمایندگی ام در جهت رفع مشکلات شهرستان پروژه هایی که در پلدختر مطرح بود ولی هیچگونه آثاری از آنها وجود ندارد را پیگیری کردم در بحث پالایشگاه نفت که دولت در گذشته مجوز آن را با 30 هزار بشکه صادر کرده است.
وی تصریح کرد: هیچ سرمایه گذاری چه در گذشته ، حال و آینده با خوراک 30 هزار بشکه حاضر به سرمایه گذاری نیست زیرا کمتر از 70 هزار بشکه مقرون به صرفه نیست بنابر این در این راستا موضوع را با وزیر نفت مطرح و از وی قول گرفتم که 70 هزار بشکه تامین کند .
وی به کارخانه سیمان پلدختر اشاره کرد و گفت: این پروژه هشت و 9 ساله است که به بوته فراموشی سپرده شده ما با دلایل آن کاری نداریم اما ابتدا از طریق بانک ملی به عنوان بانک عامل پیگیر موضوع شدم و سرمایه گذار آن را پیدا کرده و پای کار آوردم .
وی افزود: برای رفع مشکل موجود کارخانه سیمان از وزیر اقتصاد خواستم از وی دستور گرفتم و دو راه پیش پای ما نهادند یکی فایناس که سرمایه گذار آلمانی هم اکنون در تهران با شرکت ایرانی در حال ترجمه و انعقاد قرارداد در این رابطه هستند .
وی تصریح کرد: راه دوم برای برون رفت از مشکلات کارخانه سیمان پلدختر به دستور وزیر اقتصاد، تسهیلاتی که بانک ملی باید به این پروژه اختصاص دهد که هر دو راه را پیگیری می کنیم .
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی شهرستان 14 تا 15 سال از عمر آنها می گذرد به عنوان نماینده مردم خجالت می کشم وقتی در بین مردم ظاهر می شوم مردم می گویند 15 سال پیش کلنگی زدید و هنوز ما خیرش را ندیده ایم .
کاظمی افزود: من در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان برکات و خدمات را لمس نمی کنم که با همت شما هدایت فرماندار و ارشادات امام جمعه و روحانیت و علمای شهرستان کاری کنیم که مردم خدمات نظام را لمس کنند 14 سال پیش کلنگ پروژه ای به زمین زده شده ولی هنوز استارت آن زده نشده است .
وی تصریح کرد :این پروژه که 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد با کمک استاندار لرستان مبلغ پنج میلیارد ریال به آن اختصاص داده شد که مقرر شد پیمانکار ظرف یک ماه کارهای آن را انجام دهد که هنوز این زمان به پایان نرسیده است .
وی با بیان این که هر جا که تکلیف و وظیفه ایجاب کند آن را انجام می دهم گفت: اهالی روستای دمرود بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر حتی از تلفن خطی هم محروم هستند و من این مشکلات مخابرات را اعم از آنتن دهی موبایل ، اینترنت ، T3و
T4 به وزیر ارتباطات تذکر دادم به وزیر نیرو در رابطه با پمپاژ های کشاورزی پلدختر تذکر دادم .
وی با بیان این که مردم پلدختر در استفاده و هزینه برق تعرفه سنگینی دارند افزود: با وجود این که دره شهر استان ایلام و اندیمشک استان خوزستان با ضریب یک محاسبه می شود اما شهرستان گرمسیری پلدختر با ضریب سه حساب می شود .
وی گفت: در این رابطه موضوع کاهش تعرفه برق گرمسیری پلدختر را با متنی که به امضا مجمع نمایندگان استان لرستان رسید پیگیر شدیم و وزیر نیرو دستور رسیدگی صادر کرد که در کمیسیون خاص پیگیری شود .
درمنان افزود: انتخاب جاده پلدختر - خرم آباد به عنوان نمونه گردشگری فرصت دیگری است تا مردم پلدختر و معمولان که سه هزار شغل را از دست داده اند به نوعی جبران شود .
نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: درنخستین نطق پیش از دستور که در مرداد ماه سال جاری قرائت خواهم کرد از رییس جمهور درخواست کردم که آمار بالای 40 درصد بیکاری شهرستان پلدختر در صدر آمار بیکاری کشور قرار دارد و مضاعف بر این مردم این شهرستان سه هزار شغل در حوزه خدمات از دست داده اند که باید تلاش شود امید به دل مردم بازگردد


اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =