فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد: کاهش ۲۷ درصدی وقوع جرائم مهم در هرمزگان

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان از کاهش ۲۷ درصدی وقوع جرائم مهم از ابتدای امسال در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی در نشست خبری بیان داشت: ایران در کانون توجهات قرار دارد و به عنوان کانون امنیت در منطقه شناخته می شود، داعش بدنبال ضربه زدن به امنیت کشور بوده است.

سردار ملکی با بیان اینکه هرمزگان یک استان مرزی است و تامین امنیت پایدار در آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد از کاهش ۲۷ درصدی وقوع جرائم مهم از ابتدای امسال در هرمزگان خبر داد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون میزان وقوع جرائم سرقت ۳ درصد کاهش و میزان کشفیات سرقت ۳ درصد افزایش داشت. دستگیری سارقان هم در مدت اعلام شده ۱۰۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان افزود: میزان تصادفات برون شهری و درون شهری در استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، ۱۹ درصد کاهش یافت.  در این مدت ۱۱۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند.

سردار ملکی با بیان اینکه ۴۱باند قاچاق مواد مخدر در سال جاری منهدم شد، بیان داشت: ٢٦ تن و ٦٢٦ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از ۵ هزار نفر از معتادان در استان دستگیر شده‌اند که متأسفانه تنها ۷۸۰ نفر از آنها به کمپ‌ سپرده شد.

وی گفت: از ابتدای امسال در حوزه کشفیات کالای قاچاق نیز رشد چشمگیری داشته‌ایم به طوری که بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده و ۲۸ فقره پرونده قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

 فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان از هدفگذاری کشف بیش از ۱۰۰ تن موادمخدر در سال ۹۵  به عنوان شاخص تعیین شده خبر داد و تصریح‌کرد: در این زمینه ۲۷۸۶ قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند که ۴۱ نفر از این تعداد جزو قاچاقچیان عمده مواد‌مخدر  بودند.

وی همچنین از دستگیری ۵۸۷۵ معتاد در استان هرمزگان خبرداد و گفت: متأسفانه به دلیل نبود کمپ ترک اعتیاد بانوان و ظرفیت اندک کمپ مردان، تنها ۷۸۰ نفر از این تعداد راهی کمپ شدند.

سردار ملکی با اشاره به متلاشی شدن ۴۱ باند موادمخدر، توقیف ۲۸۴ خودرو، کشف ۱۰ قبضه سلاح جنگی از باندهای مذکور و همچنین ۲ درگیری مسلحانه در استان هرمزگان خبرداد و بیان‌کرد: طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۵۹ طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان در زمینه جمع‌آوری خرده فروشان موادمخدر انجام شده که طی آن یک تن موادمخدر کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در ادامه با اشاره به کشف ۷۳۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق گفت: در این زمینه ۱۵۵۵ پرونده تشکیل که ۲۷ درصد افزایش داشته است.

سردار ملکی از توقیف ۹ فروند شناور، ۱۰۸۷ خودرو و دستگیری ۱۵۸۱ متهم در خصوص قاچاق کالا خبرداد و گفت: در این راستا با افزایش ۲۸ درصدی متهمان قاچاق کالا روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۶۶ نفر در ارتباط با جرائم یارانه ای دستگیر شده اند، بیان داشت: وقوع و کشف جرائم فضای مجاری ۱۹درصد افزایش داشته است که ۸۷ درصد دستگیرشدگان مردان و ۱۳ درصد را زنان تشکیل می دهند.

سردار ملکی افزود: ارزش ریالی جرائم کشف شده ۲میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال است و سن دستگیر شدگان به ترتیب تا سن ۱۷سالگی ۱۱ درصد، از ۱۲ تا ۲۶سالگی ۴۴ درصد و  مابقی بالای ۲۷ سالگی ۴۵ درصد است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =