انتخاب نوشت: قانونگذاران ارشد در کنگره می گویند دولت اوباما به غلط از توافق هسته ای به عنوان بهانه ای برای لابیگری به نفع ایران استفاده می کند.

واشنگتن فری بیکن نوشت: قانونگذاران در کنگره می گویند مقام های ارشد دولت اوباما در مجموعه ای از تلاش های علنی و غیر علنی که فراتر از تعهدات تعیین شده در توافق هسته ای است کارزار بین المللی را برای تشویق و ترغیب شرکت ها و دولت ها به تعامل دوباره با بازار ایران هماهنگ می کنند.

گفته می شود از جمله این تلاش ها تحت فشار گذاشتن نهاد جهانی "کارگروه اقدام مالی" بوده است که تصویب اقداماتی علیه ایران به اتهام حمایت مالی از تروریسم و پولشویی را برای یک سال به تعویق انداخت.

قانونگذاران ارشد در کنگره می گویند دولت اوباما به غلط از توافق هسته ای به عنوان بهانه ای برای لابیگری به نفع ایران استفاده می کند.

پل رایان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، به واشنگتن فری بیکن می گوید: "کجای توافق هسته ای پرزیدنت اوباما با ایران گفته است جان کری وزیر خارجه آمریکا باید به عنوان بازاریاب ارشد ایران خدمت کند؟"

مایک پمپئو، عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، به فری بیکن گفته است دولت اوباما همان طور که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای عقبگرد از بازرسی ایران تحت فشار گذاشت اینک همین کار را با 'کارگروه اقدام مالی' انجام می دهد و "در نتیجه، ما دید خود در مسائل حساس برنامه هسته ای را از دست داده ایم و همین مهم در جبهه مسائل مالی هم اتفاق می افتد."

منابعی به فری بیکن گفته اند که دولت اوباما می کوشد برای شرکت ها و نهادهای متمایل به تعامل با ایران پوششی حقوقی در مقابل تحریم ها و دیگر تدابیر ناشی از تجارت با ایران ارائه کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =