مهر نوشت: قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز پنج‌شنبه با کاهش روبرو شد، اما همچنان بیش از ۵۰ دلار است.

قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز پنج شنبه به دلیل انتظار افزایش تولید نفت نیجریه و نیز روبه پایان بودن اعتصاب کارگران شرکت های نفت و گاز نروژ با کاهش روبرو شد، اما همچنان بهای خود را به بیش از ۵۰ دلار حفظ کرد.

در همین حال قیمت نفت دریای برنت با ۵۱ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۸ سنت کاهش در برابر ۴۹ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

البته به گفته کارشناسان اقتصادی، علت کاهش بهای نفت در بازار معاملات روز پنچ شنبه به افزایش عرضه نفت از سوی بعضی از کشورهای تولید کننده بر می گردد.

همچنین به دلیل درگیری ها داخلی نیجریه، تولید نفت این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تا اواسط ماه ژوئن با ۶۰۰ هزار بشکه کاهش در روز به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود که انتظار می رود با اعلام آتش بس بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار بشکه به تولید روزانه این کشور افزوده شود.

در همین حال موسسه تحقیقاتی گلمن ساچ، اعلام کرد که تولید نفت کانادا از بعداز فاجعه آتش سوزی این کشور به ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

دیروز سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور را در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن با ۴.۱ میلیون بشکه کاهش، رقم ۵۲۶.۶ میلیون بشکه اعلام کرد که روند نزولی ذخایر نفت خام این آمریکا برای ششمین هفته متوالی اتفاق می افتد.

البته تولید نفت آمریکا از بیشترین رقم خود در ژوئن سال گذشته با ۹.۶ میلیون بشکه در روز به ۸.۶۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

همچنین انتظار می رود تولید نفت عراق برای دومین ماه متوالی در ژوئن با کاهش روبرو شود.

بر اساس آمار رویترز، صادرات نفت این کشور در ۲۹ روز نخست ماه جاری میلادی به طور میانگین ۳.۱۴ میلیون بشکه گزارش شده که این رقم نسبت به ماه قبل از آن روند نزولی ۶۰ هزار بشکه در روز را نشان می دهد.
۳۹۳۹

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =