اختصاص 263 میلیارد ریال اعتبار برای خدمت رسانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت ، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از اختصاص 263 میلیارد ریال اعتبار برای خدمت رسانی در مناطق عشایری استان خبر داد.

یحیی حسین پور افزود: این میزان اعتبار با کمک و مساعدت دستگاه های اجرایی استان به مناطق عشایری اختصاص یافته که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به ماده 5 آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران، دستگاه های اجریی موظفند در تنظیم بودجه سنواتی و تدوین اهداف کمی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت با اختصاص اعتبارات متناسب با جمعیت عشایر، نسبت به انجام وظایف مربوط به حوزه مسوولیت خود در قبال مناطق عشایری اقدام کنند.
حسین پور، حفاظت از مراتع و جنگلها و توسعه درختکاری را از مهمترین اقدامات انجام شده در مناطق عشایری دانست و گفت: احداث و مرمت ساختمانهای حفاظتی، به کارگیری نیروهای انتظامی و نظامی، ایجاد و گسترش شبکه رادیو حفاظتی، جایگزینی سوخت فسیلی و توزیع سیستم های حمل خورشیدی و برق رسانی از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی دستگاه های اجرایی در مناطق عشایری استان است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از اجرای 42 دوره آموزشی ویژه عشایر استان خبر داد و افزود: این دوره های آموزشی از سوی سازمان فنی و حرفه ای، جمعیت هلال احمر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا شده است.
حسین پور، تعداد عشایر این استان را 126 هزار و 39 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد از عشایر در قالب 14 هزار و 567 خانوار در 85 درصد از گستره جغرافیایی استان استقرار دارند.
گفتنی است  چهارمحال و بختیاری پس از فارس، دومین جمعیت عشایری کشور را داراست و رتبه نخست کشوری تراکم عشایر در واحد سطح را دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =