هنر فاخر مازندران باید معرفی شود

جلسه ستاد برگزاری جشنواره موسیقی بومی، محلی مازندران موسوم به لیلم به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به منظور برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم در این راستا برگزار شد.

هنر فاخر مازندران بايد معرفي شود جشنواره موسيقي بومي، محلي مازندران موسوم به " ليلم " در قالب گروه نوازي، تك نوازي و آوزا محلي، از تاريخ 28 لغايت 31 تيرماه در شهرهاي چالوس، بهشهر و ساري برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،، عليرضا يونسي رستمي در اين جلسه با اشاره به اين كه بايد هنر فاخر مازندران را معرفي نمود و زمينه ترويج آن را كه ريشه در فرهنگ، سنن و آداب مردم ما دارد را فراهم كرد، افزود: برگزاري جشنواره هاي موسيقي، زمينه ساز گسترش اين هنر فاخر و اصيل خواهد شد و همه دستگاه هاي مسوول بايد در اين خصوص نقش آفريني كنند.

وي با بيان اين كه جهان عاري از هنر، ارزش زيستن ندارد، عنوان كرد: موسيقي اصيل و فاخر بومي و آييني مازندران بايد شناسانده شود و از نخبگان رشته هاي هنري بايد قدرداني و تجليل به عمل آيد.

يونسي با اشاره به اين كه جدي گرفتن موسيقي و هنر بومي و فاخر مازندارن موجب رشد و ارتقا فرهنگ بومي و معرفي آن به نسل هاي آينده خواهدشد، گفت: استانداري از اين اقدام شايسته كاملا حمايت مي نمايد.

جشنواره موسيقي بومي، محلي ليلم در قالب گروه نوازي، تك نوازي و آوزا محلي، از تاريخ 28 لغايت 31 تيرماه و با همكاري استانداري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرمانداري ها و شركت فرهنگي و هنري نسيم مهر آوا در شهرهاي چالوس، بهشهر و ساري برگزار مي شود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =