۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

«خبرجنوب» نوشت: در حالی که انتظار می رفت به رسم هر ساله، قیمت طلا در ماه رمضان به دلیل کاهش تقاضا ارزان شود و یا حداقل ثابت بماند اما قیمت این قطعات درخشان در این هفته نوسان چشمگیری پیدا کرد و گران شد.

قيمت طلا اين هفته در بازار شيراز به هر گرم 110 هزار تومان رسيد، نرخي كه در سال جاري بي سابقه بوده است.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر فروشان شيراز در خصوص دلايل اين افزايش قيمت به «خبرجنوب» گفت: نرخ طلا در بازار در سال جاري نوسان چنداني نداشت چرا كه بازار جهاني طلا در آرامش بود. اين در حالي است كه جمعهاي كه گذشت پس از اعلام نتيجه رايگيري در انگليس مبني بر تداوم يا عدم تداوم حضور آن كشور در اتحاديه اروپا، قيمت هر اونس طلا (31 گرم و 110 ميلي گرم) از 1250 دلار به 1360 دلار رسيد و هر اونس آن 110 دلار افزايش قيمت پيدا كرد كه البته اين قيمت در اين هفته بين 1310 تا 1330 دلار بوده است.
رضا راسخ با يادآوري آن كه بازار ايران پيرو حركت بازار جهاني است افزود: با گران شدن هر اونس طلا قيمت هر گرم آن در بازار ايران و شيراز، از 104 هزار تومان ابتدا به 108 هزار تومان و روز گذشته به 110 هزار تومان رسيد كه البته اين افزايش قيمت در روز دوشنبه با وجود تعطيلي بازار، در معاملات غير رسمي از 110 هزار تومان هم گذشت اما در نهايت روي 110 هزار تومان تثبيت شد.
وي با بيان اين كه بازار طلاي شيراز همچنان راكد است گفت: در گذشته هر گاه طلا گران ميشد مردم براي خريد آن تشويق ميشدند اين در حالي است كه با گران شدن اخير طلا نه تنها مشتري چنداني پيدا نكرد بلكه برخي به فروش طلاي خود روي آوردند.
رئيس اتحاديه طلافروشان شيراز تصريح كرد: متاسفانه ركود بازار رمق بازار طلاي اين شهر را گرفته و طي دو سال اخير 50 طلافروش مغازه خود را تعطيل و رسماً پروانه كسبشان را باطل كردند.
وي گفت: به جز اين، تعدادي نيز گر چه طلافروشي خود را تعطيل نموده اند اما هنوز اقدامي براي ابطال پروانه كسب نكرده و اميد دارند كه بازار طلاي شيراز به روزهاي اوج خود برگردد.طبق اظهارات وي، در حال حاضر براي 570 طلا فروش شيراز پروانه كسب معتبر صادر شده كه اين تعداد در سال 93 بالغ بر 620 پروانه كسب بود.راسخ تاكيد كرد: به هر فردي كه مايل به ايجاد طلافروشي است پروانه كسب به شرط مثبت بودن استعلام دارايي، اماكن و شهرداري و نيز به شرط داشتن مغازه ملكي يا استيجاري معتبر مي دهيم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =