وزیر راه از توسعه کردستان می گوید/ باشماق نزدیک‌ترین کریدور ارتباط خلیج فارس به اروپا است

وزیر راه و شهرسازی در نوزدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری با اشاره به جایگاه استان کردستان در کشور گفت: به طور قطع کریدور شمال به جنوب و توسعه ارتباطات آن، سیاست کلی در استان کردستان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی افزود: با توجه به تنگناها و مشکلات استان کردستان، گزارش خوبی در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی ارایه شده و خوب است ما توجهی به فرصت‌های فوق‌العاده این استان نیز داشته باشیم.
وی یادآور شد: استان کردستان در ستون فقرات کوهپایه زاگرس واقع است که بخش عمده‌ای از تمدن ایران ‌شهری ما نیز در این کوهپایه دیده می‌شود و مجموعه میراث معنوی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و انسانی ما نیز در این منطقه کم‌ نظیر است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنانش بیان کرد: اصلی‌ترین ظرفیت ما در این منطقه ظرفیت سازمان اجتماعی است و هر اقدامی که برای بهسازی کالبدی بخواهیم انجام دهیم، باید متکی به توانمند کردن این سازمان باشد.
وی درباره ظرفیت‌های این منطقه گفت: از ادبیات، تجارت، علم و دانش، انواع فن‌آوری در مهندسی، امکان مبادلات تجاری با سایر کشورها و ظرفیت‌هایی که در طبیعت این منطقه نهادینه شده است متوجه می‌شویم این مکان سرشار از ظرفیت های زیادی است که باید از آن استفاده شود.
وزیر راه و شهرسازی بار دیگر بر کریدور شمال به جنوب و توسعه ارتباطات به عنوان سیاست کلی کردستان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر یک طرح راه‌آهن برای همدان -سنندج وجود دارد که پس از اتمام آن در استان همدان ادامه این پروژه را در شهر سنندج تکمیل می کنیم.
عضو کابینه تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که اگر بخواهیم ایران و هویت ایرانی و ایران‌شهری را تعریف کنیم به طور قطع یکی از نقاط کانونی ما مربوط به استان کردستان است، گفت: به همین دلیل است که باید بتوانیم بر توسعه شبکه ارتباطی کردستان و سرزمین ایران چه در حوزه هوا، چه در حوزه زمین یا ریل کار کنیم و حتی در این بخش باید به ایجاد ارتباط سریع‌تر بین کردستان و آب‌های خلیج فارس نیز توجه کنیم، چرا که نزدیک‌ترین و کوتاه‌ترین کریدور ارتباط خلیج فارس به اروپا از این استان عبور می‌کند پس باید پیش از گذشته به آن توجه کنیم.
وی در ادامه کریدور شمال به جنوب را پرجمعیت‌ترین کریدور در کشور اعلام کرد و افزود: نقاط سکونتگاهی بسیار زیادی در اطراف این محور وجود دارد و به همین دلیل این محور در اولویت توسعه ایران قرار دارد و قاعدتا ما به آن توجه و تلاش می‌کنیم تا از تمام فرصت‌های آن استفاده کنیم.
آخوندی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به بحث نوسازی ناوگان هوایی نیز به طور قطع مشکلات مربوط به حوزه هوایی در این استان به زودی قابل حل خواهد بود و انتظار داریم مشکلات فرودگاه سنندج و فرودگاه سقز (که هم‌اکنون در حال ساخت است) در این راستا به زودی برطرف شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =