پیشبرد اقتصاد مقاومتی در کردستان رضایتبخش است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان مجموعه اقدامات صورت گرفته در کردستان را برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی تاکنون رضایت بخش ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، حسین فیروزی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی با نماینده مقام معظم رهبری در کردستان با بیان این مطلب گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی با همت استاندار و مجموعه مدیران اقدامات رضایت بخشی را در این خصوص انجام داده اند و امیدوارم این روند همچنان با سرعت و جدیت تداوم داشته باشد.

وی مبحث اقتصاد مقاومتی برای مناطق کمتر توسعه یافته نظیر کردستان را حایز اهمیت و یک فرصت برای رشد و پیشرفت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به تمرکز بازارهای مالی واقتصادی کشور در چند نقطه اقتصاد مقاومتی می تواند نقشی مهم در توسعه متوازن منطقه ای ایجاد کند.

فیروزی توجه به توسعه متوازن منطقه ای را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم در قانون برنامه ششم توسعه که لایحه آن در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد به این امر توجه ویژه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان با یادآوری سفرتاریخی رهبر انقلاب و تاکید ایشان برسرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان یادآوری کرد: سرمایه گذاری از نیازهای اساسی استان برای ایجاد شغل و رهایی از تنگناهای اقتصادی است.

وی مردم و دولت را همدل و همفکر برای توسعه استان کردستان دانست و افزود: همه مایل به نقش آفرینی بیشتر و موثرتر برای رشد و تعالی همه جانبه استان هستند.

فیروزی به وجود شش وهفت درصد آب ها و زمین های کشاورزی کشور در کردستان اشاره کرد و افزود: با وجود این مقدار منابع در استان تنها دو درصد اقتصاد کشاورزی کشور متعلق به استان است و این روند باید تغییر پیدا کند.

وی راه برون رفت از وضعیت موجود را تقویت و توسعه سریع زیرساخت ها دانست و اضافه کرد: تا وضعیت زیرساخت هایی نظیر جاده ها، پایاب سدها، فرودگاه ، راه آهن به سرانجام نرسد از ظرفیت های استان نمی توان بهره کافی برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان با بیان اینکه مجموعه اقداماتی در استان در حال انجام است اما از سرعت کافی برخوردار نیست گفت: کارگروه های مختلفی در استان فعال است و امیدوارم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی راه حل های مناسب برای تسریع در توسعه زیرساخت ها پیدا کند.

فیروزی استان کردستان را استانی از هرجهت مستعد برای توسعه و دارای ظرفیت های مطلوب ارزیابی کرد اظهار داشت: در بعضی از موارد و تنها با یک هماهنگی بین بخشی و بدون صرف هزینه ای خاص در کوتاه ترین زمان می توان تولید ماهی در کردستان را از هشت هزار تن فعلی به 12 هزار تن افزایش داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =