ایرنا نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در نشست مجلس عوام از جرمی کوربین رهبر حزب کارگر خواست که با توجه به بحران ایجاد شده در درون حزبش، از رهبری این حزب استعفا دهد.

به گزارش ایرنا، کامرون که روز جمعه هفته گذشته یک روز بعد از همه پرسی برگزیت گفت که استعفا خواهد داد، در جریان نشست مجلس عوام رو به کوربین کرد و گفت' محض رضای خدا استعفا بده و برو'.
دیوید کامرون در نشست مجلس عوام، خطاب به کوربین گفت که ادامه این وضعیت به نفع منافع ملی انگلیس نیز نخواهد بود.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر روز سه شنبه در واکنش به رای عدم اعتماد نمایندگان پارلمانی این حزب به او، این اقدام را فاقد مشروعیت خواند و گفت که به هواداران حزبش خیانت نمی کند و همچنان به مبارزه اش ادامه خواهد داد.
بیش از 80 درصد از نمایندگان پارلمانی حزب بحران زده کارگر که اصلی ترین اپوزیسیون دولت محافظه کار انگلیس شمرده می شود، روز سه شنبه در جریان یک رای گیری مخفی به جرمی کوربین رهبر این حزب رای عدم اعتماد دادند.
در جریان این رای گیری، 172 نماینده پارلمانی حزب کارگر علیه کوربین و تنها 40 نماینده به نفع او رای داده اند.
رای عدم اعتماد نمایندگان پارلمانی حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین در حالی صورت می گیرد که این کشور همچنان در شوک ناشی از نتیجه همه پرسی هفته گذشته به سر می برد.
به دنبال این رای گیری مخفیانه، جرمی کوربین بیانیه ای را صادر کرد که در آن مشروعیت این اقدام نمایندگان را زیر سئوال برد و گفت: من از طرف 60 درصد از اعضاء و هواداران حزب کارگر به صورت دمکراتیک به عنوان رهبر این حزب انتخاب شدم و به همین خاطر به آنها خیانت نخواهم کرد.
وی ادامه داد: ما یک حزب دمکراتیک هستیم که ساختار مشخصی دارد. مردم اکنون نیاز دارند که در این شرایط حساس، اعضاء حزب کارگر، اتحادیه های کارگری و نمایندگان پارلمانی، پشت رهبری این حزب متحد شوند.
رهبر با این حال، بلافاصله پس از انتشار بیانیه کوربین، پنج عضو دیگر کابینه در سایه استعفا دادند.
گفته می شود که برخی از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر از جمله آنگلا ایگل عضو پیشین کابینه در سایه در حال آماده شده برای ورود به انتخابات رهبری این حزب هستند.
کوربین نیز گفته است که در صورت انجام انتخابات رهبری حزب کارگر مجدد نامزد خواهد شد.

** رهبر سابق حزب کارگر: کوربین بهتر است استعفا دهد
در همین حال 'اد میلیند' رهبر سابق حزب کارگر روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه رادیویی 4 ، تحولات اخیر در حزبش را ناشی از 'یک توطئه و یا حرکت جناح بلری ها ' ندانست و گفت حزب کارگر نمی تواند توسط کسی هدایت شود که حمایت 75 درصد از نمایندگان پارلمانی حزب را از دست داده باشد.
وی شرایط ایجاد شده در حزب کارگر را مطلوب ندانست و گفت درصورتی که خودش مواجه با این بحران می شد استعفا می داد.
'اد میلیند ' افرود: جرمی کوربین در صورت استفعا بهتر می تواند به حزبش خدمت کند.
رهبر سابق حزب کارگر همچنین با اشاره به افزایش حملات ناشی از تنفر در انگلیس بعد از پیروزی حامیان برگزیت در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) ، این حملات را محکوم و گفت که مردم در ترس زندگی می کنند.
وی با انتقاد از اظهارات غیر مسئولانه نایجل فاراژ رهبر حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی یوکیپ از بعد از همه پرسی ، از بوریس جانسون و مایگل گوو از حامیان اصلی برگزیت خواست که این حملات ناشی از تنفر علیه مهاجران و مسلمان را محکوم کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =