انجمن هفته جهانی فضا شعار "سنجش از دور؛ توانمندسازی آینده" را برای مراسم سال ۲۰۱۶ انتخاب کرده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل پژوهشگاه فضايي ايران، انجمن هفته جهاني كه از سوي كميته استفاده صلح‌آميز از فضاي ماوراي جو سازمان ملل متحد (COPUOS) مسئوليت هماهنگي برگزاري مراسم هفته جهاني فضا را بر عهده دارد، همه ساله شعاري فضايي را براي اين هفته انتخاب مي‌كند تا فعاليت‌ها و رويدادهايي كه در روزهاي ۴ تا ۱۰ اكتبر در سرتاسر جهان به اين مناسبت برگزار مي‌شود، بر آن محوريت داشته باشد. شعاري كه براي مراسم امسال انتخاب شده "سنجش از دور: توانمندسازي آينده" است.

با انتخاب اين شعار براي هفته جهاني فضا ۲۰۱۶، موضوع رصد زمين از فضا به‌منظور بهبود زندگي بشر مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در اين زمينه، مأموريت‌هاي رصد زمين در گذشته و فعاليت گروه‌هاي بين‌‌الدولي در زمينه رصد زمين و كاربردهاي آن در پايش محيط زيست و كشاورزي، نقشه‌برداري و همچنين كاربردهاي جديدي مثل ارائه خدمات مبتني بر مكان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شعار سال گذشته "اكتشاف" بود كه با توجه به آن اكتشافات انجام شده در اعماق فضا و مباحثي همچون مبدأ حيات و آينده بشر در بيش از ۱۹۰۰ رويداد در ۷۳ كشور مورد توجه قرار گرفت.

به گفته رئيس انجمن هفته جهاني فضا شعار در نظر گرفته شده براي مراسم امسال منجر به استفاده هر چه بيشتر برگزاركنندگان از تصاوير ماهواره‌اي رصد زمين و در نتيجه برگزاري رويدادهاي مهيجي در مدارس، دانشگاه‌ها، مراكز علمي، آسمان‌نماها، باشگاه‌هاي نجوم، شركت‌ها و موزه‌هاي فضايي خواهد شد.

شايان ذكر است هفته جهاني فضا جشني بين‌المللي براي تجليل از دستاوردهاي علوم و فناوري‌هاي فضايي و نقش آن‌ها در بهبود زندگي بشر است.

مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ اعلام كرد كه هفته جهاني فضا هر سال در روزهاي ۴ تا ۱۰ اكتبر جشن گرفته خواهد شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =