عصر ایران نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس گفت که «یک عده‌ای در مجلس بودند که فوت و فن کار را بلد بودند و دو الی سه دوره است که در مجلس هستند.»

پروانه مافی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد عدم موفقیت این فراکسیون در تصدی ریاست کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در مقابل اصول‌گرایان گفت: یک عده‌ای در مجلس بودند که فوت و فن کار را بلد بودند و دو الی سه دوره است که در مجلس هستند. آنها قبلا لابی‌‎هایشان را کرده بودند و توانستند ریاست های بیشتری را به دست بگیرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نشان کرد: در مقابل این افراد با لابی‌های قوی افرادی بودند که سابقه نمایندگی نداشتند و برای بار اول وارد مجلس شده بودند و قطعا این افراد کارآموزی لازم را برای این کار نداشتند.

فراکسیون امید در مجلس دهم متشکل از نمایندگانی است که از طریق فهرست امید در انتخابات مجلس دهم به پارلمان راه پیدا کرده‌اند. اکثر اعضای این فراکسیون اصلاح طلب و از طرفداران دولت هستند.

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه فراکسیون امید انتخاب رییس کمیسیون‌ها را در سال آینده جبران می‌کند ادامه داد: الان نیروهایی که از فراکسیون امید در کمیسیون ها حضور دارند نیروهای موثری هستند و می‌توانند کارشان را انجام دهند و لازم نیست که حتما ریس و نواب ریس باشند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه نواب رییس در کمیسیون‌ها عمدتا از اعضای فراکسیون امید هستند گفت: ازنظر ما کیفیت مهم است و اینکه ما ریاست چند کمیسیون را داریم مهم نیست بلکه اینکه چگونه در کمیسیون ها عمل می کنیم مهم است. در واقع افراد قوی هر جا باشند اگر رییس هم نباشند اما ریس را بروی دستان خودشان می‌توانند بچرخانند.

وی با بیان اینکه فراکسیون امید سال آینده به صورت جدی برای تصدی ریاست کمیسیون‌ها عمل می کند گفت: بسیاری از افراد این فراکسیون که امسال نایب ریس کمیسیون ها شدند سال آینده برای ریاست کاندیدا می شوند.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =