تسنیم نوشت: ترکیه اعلام کرده به منظور تسهیل کردن عملیات‌های هوایی همپیمانانش در سازمان ناتو، قواعد درگیری‌های هوایی در مناطق مرزی سوریه را اصلاح کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از «رویترز»، آنکارا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که قواعد درگیری‌های هوایی در مرزهای جنوبی خود با سوریه را اصلاح کرده است تا همپیمانان آن در سازمان ناتو بتوانند به سهولت سفرها و پروازهای گشتی دوره‌ای‌شان را در طول مرزهای سوریه انجام دهند.

یک مقام دولتی ترکیه با اعلام این خبر، تصریح کرد، برخی از کشورهای عضو ناتو از عدم توانایی خود برای انجام این پروازها به دلیل دشوار بودن قواعد درگیری، که ترکیه آن را اعمال کرده است، در مناطق مرزی با سوریه خبر داده بودند.

وی افزود: «ما 3 هفته پیش سازمان ناتو را در جریان این اصلاحات قرار دادیم و ما قواعد درگیری سنتی را اصلاح کردیم و از صعوبت و پیچیدگی آن کاستیم. همین امر بر عملیات‌های دوستان‌مان تاثیری مثبت خواهد گذاشت.»

براین اساس، نیروی هوایی ترکیه قواعد درگیری در مناطق مرزی با سوریه را در پی تشدید وخامت اوضاع امنیتی در طول نوار مرزی، که به سقوط جنگنده ارتش سوریه و یک جنگنده روسی منجر شد، تغییر داده بود.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =