ایسنا نوشت: طبق کیفرخواستی که دفتر دادستانی عمومی آنکارا تنظیم کرده است، در مجموع 36 مظنون دخیل در بمب‌گذاری سال گذشته آنکارا با حدود 11 هزار و 750 سال زندان روبرو هستند.


به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پایگاه خبری حریت، کیفرخواست 571 صفحه‌ای که به دادگاه چهارم جرایم جدی آنکارا در 28 ژوئن ارسال شده، شامل اتهامات 36 مظنون است و از 7631 تا 11 هزار و 750 سال زندان به اتهام قتل‌، تلاش‌ برای قتل، تلاش برای برهم زدن نظم و تامین غیر قانونی سلاح و مهمات درخواست شده است.

در این کیفرخواست یک شبه‌نظامی به نام "یونس امره آلاگوز" به همراه یک سوری به عنوان عامل انتحاری حمله مذکور معرفی شده‌اند. برادر فرد شبه نظامی، عبدالرحمان آلاگوز نیز مرتکب حمله مشابهی در تاریخ 20 ژوئیه 2015 در سوروچ شد و 33 دانشجو را کشت. علاوه بر این، 391 تن در این حمله زخمی شدند.

  دادستانی آنکارا نام 36 مظنون را ذکر کرده که 14 تن از آنان به عنوان مسوول حمله معرفی شده‌اند و 22 تن دیگر نیز به عضویت در سازمان تروریستی داعش متهم هستند. شمار نامشخصی از این مظنونان به جرم "کشتن 100 تن" و تلاش برای بر هم زدن نظم عمومی در مجموع به 101 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شده‌اند. آن دسته از مظنونانی که به عضویت در داعش متهم هستند، از 15 تا 22 سال و شش ماه حبس روبه‌رو هستند.

دادگاه این متهمان پس از پذیرش کیفرخواست از سوی دادگاه چهارم کیفری جرایم سنگین برگزار می‌شود. بمبگذاری آنکارا در سال گذشته مرگبارترین حمله در ترکیه از سوی این گروه تروریستی بود که جان 103 تن با احتساب دو عامل انتحاری را گرفت. این حمله زمانی رخ داد که دو عامل انتحاری مرتبط با داعش جمعیت عظیمی از مردم را در بیرون ایستگاه اصلی متروی آنکارا  در تاریخ دهم اکتبر 2015 هدف گرفتند. این تجمع حامیان حزب حامی کردها موسوم به دموکراتیک خلق ترکیه بود.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    3 1
    مگه تو ترکیه حکم اعدام نیست؟