بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه شمار کشته های حملات انتحاری سه شنبه شب فرودگاه بین المللی آتاترک استانبول را 36 نفر اعلام کرد و گفت: حال شماری از زخمی ها نیز وخیم است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، یلدریم بعداز شرکت در نشست عالی امنیتی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، بامداد امروز چهارشنبه به فرودگاه استانبول آمد و ضمن دیدار با مقامات محلی ، از آخرین وضعیت این فرودگاه بزرگ و مهم ترکیه باخبر شد.
او با اعلام اینکه فرودگاه استانبول از ساعت 2.30 بامداد به وقت محلی ( چهار بامداد به وقت تهران) به روی پروازهای بین المللی باز شده است، گفت: تدابیر امنیتی لازم اتخاذ شده و مشکلی در پروازهای بین المللی به این فرودگاه نیست.
یلدریم گفت مهاجمان سه نفر بودند که با یک تاکسی به فرودگاه آمده و بعداز تیراندازی به اطراف خود دست به انتحار می زنند که این موجب افزایش تلفات شده است. 
او شمار کشته ها را 36 نفر اعلام کرد و گفت: احتمالا برخی از کشته ها اتباع خارجی هستند. 
نخست وزیر ترکیه این حمله را بسیار ناجوانمردانه و علیه انسانهای بیگناه دانست و گفت: این حمله در شرایطی که ترکیه در حال بهبود روابط با همسایگان است و در داخل نیز به موفقیت های بزرگی در مبارزه با تروریسم دست یافته است، قابل تامل می باشد. 
بینالی یلدریم با اشاره به سازش ترکیه با رژیم صهیونیستی در خصوص عادی سازی روابط دیپلماتیک بعداز یک دوره شش ساله و اقدام ترکیه در دلجویی از روسیه به خاطر سرنگون کردن جنگنده روسی در مرز سوریه افزود: هدف تروریست ها هر چه باشد و به هر راهی دست بزنند، ترکیه با عزم راسخ به مبارزه خود با تروریسم ادامه خواهد داد.
نخست وزیر ترکیه در پاسخ به اینکه کدام گروه مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و یا نظر دولت چیست گفت: ارزیابی های نیروهای امنیتی به داعش اشاره دارد ولی بررسی ها ادامه دارد. 
او زمان وقوع انفجار را ساعت 21.22 دقیقه سه شنبه شب اعلام کرد.
یلدریم گفت: تمامی مصدومین به بیمارستانها منتقل شده و تحت درمان هستند ولی حال شمار کمی از آنها وخیم است. 
یلدریم به شمار دقیق زخمی ها اشاره نکرد ولی گفت: به ملت ترکیه و خانواده های کشته شدگان تسلیت می گوید و برای مصدومین آرزوی سلامتی دارد.
گزارشهای قبلی از مسوولان ترکیه حاکی از مجروح شدن 147 نفر دراین حادثه تروریستی می باشد.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    24 9
    ما که یادمون نرفته ترکیه بود و حمایت از داعش.با چشم خودم دیدم تو بهترین هتل مجروحای داعش مهمان دولت ترکیه بودن.حالا اشی که پختی رو بخور
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    23 7
    حالا باز از این داعش کثیف نفت بخرید