۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۹

ایسنا در گزارشی به اجرای قانون جدید و تاثیر آن بر عملکرد خودروسازان پرداخته است.

در شرایطی که مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند براساس یک قانون جدید، وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم شد با استفاده از شرکتهای بازرسی بر عملکرد خودروسازان نظارت کند.

 مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند. این نارضایتی‌ها در حدی است که چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخورد نامناسب پرسنل بخش‌های فروش و خدمات پس از فروش برخی از خودروسازان با مشتریان انتقاد کرده و از خودروسازان خواست با برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزش‌های لازم را به پرسنل خود در این رابطه ارائه کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده از تحویل خودروهای معیوب به مشتریان از سوی خودروسازان نیز انتقاد کرده و اظهار کرد معنا ندارد شرکت خودروساز خودروی معیوب را به مشتریان تحویل داده و برای رفع عیب نیز آنها را روانه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش کند.

وی پیش از این نیز با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".

نعمت‌زاده خاطرنشان کرده بود که "توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".

در شرایطی که هم مصرف‌کنندگان و هم سیاست‌گذاران صنعتی کشور از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر عملکرد خودروسازان شده است.

در این زمینه در تبصره ماده ۳۰ این قانون تاکید شده است:" نظارت و ارزیابی ادواری عرضه‌کننده خودرو، واسطه فروش، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز آنها و ارائه گزارش‌های ارزیابی به وزارت صنعت و عرضه‌کننده خودرو، بر عهده شرکت بازرسی منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت است".

در این شرایط باید دید نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان باعث بهبود و اصلاح عملکرد این شرکتها و کسب رضایت مصرف‌کنندگان خواهد شد یا آنکه نارضایتی مصرف‌کنندگان همچنان ادامه خواهد داشت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    11 0
    اینها هم خودرو ناقص می فروشند و هم قطعه وارداتی. بالاخره مشتری را باید یکجور وادار کنند تا قطعه وارداتی را با پول جیب مبارکش بخرد یا نه؟ معلوم نیست که خودروسازند یا وارد کننده و فروشنده قطعه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    9 0
    من می گم وزارت صنعت و معدن را از تجارت جدا کنیم. به یک شکلی حداقل در مورد خودرو سازان انحصار ایجاد کرده و شده محل رانت خواری.
  • باب لورد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    5 0
    تا وقتی دولت مالیات و عوارض سنگین به خودرو وارداتی و داخلی میبنده هیچوقت صنعت خودرو درست نمیشه و انحصاری بودن خارج نمیشه .حساب کن خودرو کیا وارداتی 60میلیون باشه کسی نمیره خودرو 40 یا 50میلیونی داخلی با کیفیت پایین بخره مجبور میشن کیفیت و بروز رسانی کنن و خودشون رو بالا بکشن یا حظف بشن اگه هم حظف بشن گارگر بیکار نمیشه شرکتهای بزرگ جهانی هستن که جاشون رو پر کنن