روحانی: به فکر تجاوز نیستیم اما در دفاع مقتدرانه مصمم هستیم /نیروهای مسلح محبوب مردم هستند

رییس جمهوری ، انگیزه والا، محبوبیت مردمی، داشتن فرماندهی معنوی و کارآزمودگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از ویژگی های منحصر به فرد این نیروها در عرصه جهانی دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی سه شنبه شب و در ضیافت افطار با فرماندهان و مسوولان ارشد نیروهای مسلح، با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت یازدهم از تقویت نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده اند و همیشه این آمادگی خود را حفظ خواهند کرد.

رییس جمهوری با قدردانی از آمادگی نیروهای مسلح و اقتدار معنوی، ایمانی و اسلامی این نیروها، به نقش انگیزه معنوی اشاره و تصریح کرد: ما در عین آمادگی برای دفاع مقتدرانه ،هرگز به فکر تجاوز به حقوق دیگران نبوده و نیستیم و انگیزه دفاع از تمامیت ارضی، شرف ، ملت و نظام در میان نیروهای مسلح ، یک انگیزه بزرگ معنوی را در میان آنان ایجاد کرده است.

دکتر روحانی با تاکید بر محبوبیت نیروهای مسلح در میان مردم اظهارداشت: مردم ما مردمی وظیفه شناس و قدرشناس هستند و می دانند امنیت کشور در یک منطقه ناامن، در سایه ایستادگی، آمادگی و مقاومت نیروهای مسلح ایجاد شده است و هیچ نیروی مسلحی در جهان به اندازه نیروهای مسلح ما محبوب و مردمی نیستند.

اهم اظهارات رییس دولت یازدهم را در ادامه بخوانید؛

*کارآزمودگی ویژگی سوم نیروهای مسلح است، کمتر کشوری وجود دارد که نیروهای مسلح آن در یک جنگ هشت ساله چنین افتخارات بزرگی آفریده باشند.

*نیروهای مسلح در طول جنگ ایستادگی و کسب تجربه کرده‌اند و هر روز ابتکارات جدیدی به ارمغان آوردند و اکنون این ابتکارات و کارآزمودگی در صحنه دریا، زمین، هوایی، زرهی و غیرزرهی به شکل جدید و به نسل جوان منتقل شده است.

*ویژگی چهارم نیروهای مسلح داشتن فرماندهی که تضمین‌کننده اتصال نیروهای مسلح با معنویت و ایمان است، اکنون نه تنها نیروهای سه‌گانه بلکه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج با یکدیگر هماهنگ هستند و این افتخاری ملی است که فرمان فرماندهی کل قوا تنها نظامی نبوده بلکه جنبه دینی، اسلامی و معنوی دارد.

*{ با اشاره به شرایط پیچیده منطقه}: اطمینان می دهم که دولت یازدهم همواره در کنار نیروهای مسلح بوده و خواهد بود و تلاش خود را برای تقویت و تجهیز بیش از پیش توان دفاعی کشور بکار خواهد گرفت.

*دولت موظف است که نیروهای مسلح را پشتیبانی نماید و وظیفه دینی، ملی و انقلابی نیروهای مسلح نیز این است که به خوبی از کشور و نظام ، حراست و حفاظت نمایند.

*حفظ امنیت منطقه و توجه به خواست مردم این منطقه مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است ، مبارزه ما با گروههایی است که امنیت این منطقه را نمی پسندند و به دنبال ناامنی هستند . ما قصد دخالت در امور هیچ کشوری را نداریم و اجازه نیز نخواهیم داد دیگری دخالت کند و مردم منطقه باید بتوانند نسبت به کشورشان تصمیم گیر باشند.

*امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده است و وظیفه خود می‌دانیم که ملت‌های دیگر منطقه همانند امروز کمک نماییم، جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه صمیمی با همه همسایگان است و ما خواهان تنش با هیچ یک از کشورهای همسایه نیستیم.

*ما آغازگر تنش نبودیم و خواهان امنیت برای کشورهای همسایه هستیم، خواست ما برای همه همسایگان، خواست ملت‌های آن کشورها است و در هر کشوری مردم‌سالاری و نظر مردم باید حاکم شود.

*نه قصد دخالت در امور کشورهای منطقه را داریم و نه می‌خواهیم که کشور دیگری در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کند و باید مردم منطقه نسبت به سرنوشت خود تصمیم گیر باشند.

*مبارزه جمهوری اسلامی ایران با گروه‌هایی است که امنیت منطقه را نمی‌پسندند و ناامنی و نبود آرامش را برای ملت‌های منطقه می‌خواهند. ما حامی امنیت مردم منطقه و در کنار آنان برای مبارزه با گروههایی هستیم که به دنبال ترور و ناامنی می باشند.

*{با اشاره به افتخارات والای رزمندگان در طول انقلاب اسلامی و بویژه دفاع مقدس}: نیروهای مسلح در تمام این سال‌ها به خوبی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان و جهانیان کشاندند. بعد از دفاع هشت ساله نیز روزهای سختی داشتیم که می‌توانست برای منطقه و مرزهای منطقه تهدید باشد، اما اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی آنان که البته بزرگترین آن اقتدار معنوی، ایمانی و اسلامی است، کشور را از ناامنی‌های منطقه رهایی داد.

*مواره نیروی مسلحی می‌خواهیم که مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی داشته باشد و آمادگی خود را در همه شرایط حفظ کند چرا که اگر اقتدار، مقاومت و آمادگی در کنار هم قرار گیرد بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =