ایرنا نوشت:بزرگ ترین شرکت هندی خریدار نفت ایران، میزان واردات خود از کشور ما را 50 درصد افزایش داد.

شرکت ها و پالایشگاه های هندی از بزرگ ترین خریداران نفت ایران به شمار می روند که در ماه های گذشته میزان خرید نفت از کشور ما را افزایش داده اند.

ایران که با صادرات روزانه حدود ٥٠٠ هزار بشکه نفت خام هند، پس از عربستان و عراق سومین تامین کننده نفت خام این کشور محسوب می شود، در نظر دارد با رفع مشکل دریافت طلب های نفتی، میزان صادرات به این کشور را زیاد کند.

حجم واردات نفت خام هند از ایران در ماه مارس (اسفند- اردیبهشت) به ٥٠٥ هزار بشکه در روز رسید که در همسنجی با ماه پیش از آن حدود ٢٩٠ هزار بشکه در روز بیشتر شد.

بخشی از افزایش میزان صادرات نفت ایران به هند به بالا رفتن خرید شرکت اسار (Essar Oil) مرتبط است که رشد 50 درصدی را نشان می دهد.

بر این اساس، وزارت نفت به نقل از خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گزارش کرد: واردات نفت خام شرکت اسار هند از ایران در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) سال جاری میلادی حدود ٥٠ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت. 

منابع بازرگانی و کشتیرانی اعلام کردند در ماه مه سال ٢٠١٦ میلادی، واردات نفت خام شرکت اسار از ایران از 49.7 درصد رشد ماهانه برخوردار بود.
اسار که بزرگ ترین واردکننده هندی نفت ایران است، در ماه گذشته میلادی روزانه ١٨٧ هزار و ٣٠٠ بشکه نفت از ایران وارد کرد که 4.6 درصد نسبت به ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) سال جاری میلادی بیشتر بود.

در پنج ماه نخست ٢٠١٦، میانگین واردات نفت خام اسار از ایران به ١٤٩ هزار و ٥٠٠ بشکه در روز می رسید؛ در حالی که در مدت مشابه در سال ٢٠١٥ میلادی، این رقم ٧٦ هزار بشکه در روز بود.

در پنج ماه نخست ٢٠١٦، ایران ٤١ درصد از مجموع واردات نفت خام اسار را به خود اختصاص داده بود، در حالی که این رقم در سال ٢٠١٥ میلادی به ٢٣ درصد می رسید.

طبق اعلام شرکت بی.پی، هند در سال ٢٠١٥ میلادی روزانه چهار میلیون و ١٥٩ هزار بشکه نفت نیاز داشت و دومین مصرف کننده بزرگ این نوع سوخت در قاره آسیا بود.

به گزارش ایرنا، هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می رود و در دوره تحریم، حدود 20 درصد نفت صادراتی ما را (به طور میانگین 200 هزار بشکه در روز) می خرید.
شرکت اسار بزرگ ترین واردکننده هندی نفت ایران است. جایگاه دوم در اختیار شرکت پالایش و پتروشیمی «مانگلور» قرار دارد.
همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی شرکت «ریلاینس» هند پس از ٦ سال وقفه، با خرید یک محموله از میعانات نفتی میدان فروزان خرید نفت از ایران را از سر گرفت. 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =