نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در شرایط کنونی، احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد صفر است اما کسی از آینده خبر ندارد.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره برنامه‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و کاندیداهایی که تاکنون بررسی شده‌اند، اظهار کرد: برآوردمان این است که شیوه کار اصولگرایان به سمت و سویی حرکت کند که در نهایت برای معرفی کاندیدا به یک فرآیند برسند؛ همان‌گونه که برای انتخابات مجلس به یک فرآیند رسیدند. یعنی با هم می‌نشینند و تصمیم می گیرند. استنباط من این است که به هر جهت به یک جمع بندی می‌رسند.

نماینده مردم لنجان درباره کسانی که اصولگرایان تاکنون کاندیداتوری آنها را بررسی کرده‌اند سکوت کرد و گفت نباید چیزی بگوید تا کاندیداها لو نروند.

کوهکن تاکید کرد:‌ البته تلاش‌های فردی و جمعی در این زمینه شکل گرفته و اکنون هم مشغول هستیم. مهم این است که در زمان خودش مجموعه این تلاش‌ها زیر یک سقف برود و بر اساس خرد جمعی زیر آن سقف تصمیم گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تک کاندیدا باشیم، بیان کرد: بر اساس صحبت‌هایی که در کلان مجموعه اصولگرایان شده، امید داریم که به تک کاندیدایی برسیم، البته باید منتظر باشیم و ببینیم در بزنگاه چه می‌شود.

کوهکن درباره احتمال حمایت اصولگراها از کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: با اطلاعاتی که الان دارم، در حال حاضر احتمال حمایت از احمدی‌نژاد را صفر می‌دانیم. البته شما می‌دانید که در زمان انتخابات اتفاقاتی می‌افتد و شرایطی پیش می‌آید که قابل پیش‌بینی نیست. همانطور که اصلاح‌طلب‌ها خودشان کاندیدا داشتند و ترجیح می‌دادند از کاندیدای خودشان حمایت کنند اما شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که مجبور شدند از آقای روحانی حمایت کنند در حالی که کاندیدای اولیه آنها نبود.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: لذا الان من اصلا پیش‌بینی نمی‌کنم که اصولگرایان حول آقای احمدی نژاد جمع شوند چون آقای احمدی نژاد منتقدین بسیار بسیار جدی در بین اصولگرایان به ویژه آنها که تعیین کننده هستند دارد، اما معلوم نیست در آینده چه شرایطی پیش آید و البته امیدواریم کار به آنجا نکشد.

کوهکن درباره احتمال حمایت اصولگرایان از کاندیداتوری روحانی برای انتخابات سال 96 نیز گفت: برخی از دوستان مصاحبه کردند و به ضرس قاطع گفتند اینگونه است اما من این موضوع را قابل پیش بینی نمی‌دانم. بستگی به اتفاقات این دوره یک ساله نیز دارد. من فکر می‌کنم به هر میزان که دولت در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی موفق شود و در این مدت کوتاه، کشور را از رکود خارج کرده و نرخ بیکاری را پایین بیاورد، توجه اصولگرایان به سمت روحانی جلب خواهد شد. اما اگر در این زمینه موفق نباشد، اصولگرایان با چه دستمایه ای می‌توانند از او حمایت کنند؟

وی افزود: به هر جهت آقای روحانی رئیس جمهور شده‌اند و همه فرصت‌ها و مسئولیت‌ها در اختیار اصلاح طلبان و کارگزاران بوده است. اصولگرایان برای خدمت محلی از اعراب نداشتند. با این شرایط هم اگر خروجی کار مناسب باشد باز هم جمعی از اصولگرایان حتما به سمت ایشان خواهند رفت.

کوهکن توضیح داد: من با دوستانم که صحبت می‌کنم برداشتم این است که اگر دولت در بخش اقتصادی به خصوص اقتصاد مقاومتی گام محسوسی برای مردم بردارد نقطه ای خواهد بود که گرایشات به سمت او بیشتر می‌شود.

کوهکن در پاسخ به این سوال که آیا ملاک اصولگرایان برای حمایت از یک کاندیدا احتمال رای آوری اوست،‌ بیان کرد:‌ اصولگرایان با اینگونه تحلیل‌ها وارد عرصه نمی‌شوند. سوابق آنها هم نشان می‌دهد که رای آوری برای آنها ملاک نبوده است. در دوره اولی که آقای احمدی نژاد رای آوردند در هفته آخر نظر سنجی‌ها نشان می‌داد که آقای لاریجانی رای نمی‌آورد اما اصولگراها تا دقیقه 100 انتخابات با ایشان ماندند و نگفتند کاندیدای رقیب رای بالاتری دارد و آقای لاریجانی را رها کنند.

وی تاکید کرد: اینکه مبنای حمایت از کاندیدایی را رای آوری و مقبولیت باشد و توجهی به سایر ویژگی‌ها نباشد، چندان با معیارهای اصولگرایی سازگاری ندارد.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 0
    فعلا؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    25 2
    حالا خوبه جناب کوهکن شما عضو شورای نگهبان نیستید
  • بدون نام ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 4
    اقای کوهکن اگه احمدی نژادکاندیدشدوتاییدشد. بهتراست شماهادیگه زحمت نکشین. ماکه کم وبیش بین مردمیم احمدی نژادفعلا حرف اول میزنه مردم ازتخریبهایی که تو این سه سال برعلیه ایشان شده به شدت خشمگینندزیراماکه سن وسالی ازمون گذشته میدانیم که تخریب نتیجه عکس میده
  • بیسواد A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 4
    فقط احمدی نژاد.
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    2 6
    یک ملت از محمود حنایت میکنن...با نام احمدی نژاد برا خودتون اعتبار جمع نکنید
  • مریم A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    2 3
    مهم ملت مظلوم ومحرومند که بشدت استقبال خواهند کرد تا چشم دشمنانش کور شود
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    5 6
    احمدی نژاد نیاز به حمایت هیچ جناحی نداره . شما هام یکم کمتر ترستونو از اومدنش بروز بدین . واسه خودتون بد میشه
  • ناشناس A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    6 4
    اقای احمدی نزاد با افتخار هم رای خواهد اورد وباردیگر رئیس جمهور خواهد شد چراکه هدف اوخدمت به مردم بخصوص طبقه ضعیف کشور بود نه مثل این دولت که فقط بمدیرانش حقوقهای نجومی میدهد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    4 3
    جالبه از یک طرف دم از مردم میزنه و از یه طرف میگه با وجودی که احمدی نژاد را اصلا قبول نداریم و دارای مشکل است ولی ممکن است نهایتا از اون حمایت کنیم خودت را گول بزن آقای خیلی محترم
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    5 5
    بنده خودم به آقای روحانی رآی دادم ولی با برملا شدن فیش های حقوقی غیر ممکنه دیگه به ایشون رای بدم چون تیم اقتصادی و سیاسی ایشون همون بدنه مدیران دوره آقای هاشمی هستند که مهمترین هنرشون انحصار برای پولدارها فشار به قشر تهی دست جامعه و بی برنامه گیه
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    4 4
    اگه اصولگرایان یک کاندیدای خوب داشته باشن حتما برنده هستند چون بیشتر مردم پس از آشکار شدن فیش های حقوقی به روحانی رای نمیدهند
  • محمد A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    6 6
    اصولگرایان باید بدانند تنها شانس آنها در انتخابات احمدی نژاد است چون مردم احمدی نژاد را دوست دارند با خدماتی که انجام داده است در طول انقلاب با این گستردگی هیچ کس انجام نداده بود .
  • بهارا A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 4
    ما اگر نخواسته باشیم شما اصولگرایان از دکتر محمود احمدی نژاد حمایت کنید باید چه کسی رو ببینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
      2 0
      آفرین