ایسنا نوشت،عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس معتقد است راه‌حل برون رفت از مشکلات حوزه گردشگری، معافیت‌های مالیاتی و کاهش تعرفه واردات کالاهای مرتبط با این صنعت است.

 ولی الله نانواکناری با اشاره به شاخص های بین المللی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، گفت: بر اساس معیارهای موجود، کشورمان در ردیف 10 کشور برتر دارای تنوع میراث فرهنگی و گردشگری قرار دارد و دسترسی آسان به جاذبه های طبیعی همچون کوه، دریا، جنگل، کویر و آثار باستانی از جمله ویژگی های توریستی کشورمان محسوب می شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون صنعت توریسم پایه اقتصاد بسیاری از کشورها را شکل داده است، اظهار کرد: توجه به حوزه گردشگری و جذب توریست در کشورمان می تواند موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون بسیای از استان‌ها از زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر برخوردار نیستند، افزود: فراهم بودن شرایط در حوزه حمل و نقل، احداث هتل های 5 ستاره و غیره می تواند موجب جذب گردشگران خارجی و البته داخلی شود.

نانواکناری، یکی از راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات حوزه گردشگری را معافیت های مالیاتی و کاهش تعرفه واردات کالاهای مرتبط با این صنعت را دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا با همکاری دستگاه های مربوطه اقدام به وضع قوانین و بازنگری در این حوزه کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم مسئولان مقداری فعال تر و جدی تر به مسائل و مشکلات در این عرصه بپردازند تا بتوان حمایت بیشتری از این صنعت پر مخاطب انجام داد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید برای ایجاد رونق در بخش گردشگری خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه جاذبه ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: می توان با بررسی نقاط ضعف و قوت حوزه گردشگری، برنامه ریزی مناسب، سیاست گذاری و تعیین اهداف بلند مدت به جایگاه برتر گردشگری در دنیا دست یافت./

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =