ایسنا نوشت: روزنامه الحیاة به نقل از منابع امنیتی فاش کرد که ارتش لبنان فتنه‌ای را که مراسم شب‌های احیا در لبنان را هدف قرار داده بود، ناکام گذاشت.

براساس تحقیقات اولیه بخش اطلاعات ارتش لبنان، سلسله انفجارهای انتحاری در لبنان که این بار از دروازه شهرک القاع رخ داد نشان داد که عاملان عملیات القاع سه سوری بودند در حالی که شناسایی عامل چهارم ادامه دارد. اعتقاد بر این است که این سلسله حملات نمازگزاران شب قدر را هدف قرار داده بود.

منابع نظامی به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة گفتند که وجود عاملان انتحاری در یک مکان همزمان با طلوع خورشید این احتمال را مطرح می‌کند که آنها قصد داشتند به مکانی دیگر بروند تا عملیات خود را که از قبل طرح ریزی کرده بودند، اجرا کنند.

 منابع امنیتی افزودند: لو رفتن طرح آنها، این عاملان انتحاری را غافلگیر کرد و آنها تصمیم به انفجار خود گرفتند.

براساس برآوردهای امنیتی، گروه‌های تروریستی و تکفیری آماده اعزام عاملان انتحاری برای انفجار خود در اماکن دینی بودند که در آنجا شیعیان در دهه آخر ماه رمضان لیالی قدر را احیا می‌کنند.

منابع احتمال دادند، انتحاری‌ها منتظر بودند به مکان تعیین شده برای انفجار بروند که احتمالا محل انفجارها یکی از مساجدی بوده که مراسم شب احیا در آنجا برگزار می‌شده تا فتنه مذهبی به پا کنند. مانند دو انفجار انتحاری که قبلا یکی از محله‌های برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف گرفت. 

این انفجارها در سایه افزایش بحران سیاسی در لبنان و خلأ ریاست جمهوری رخ داده است.

الحیاة نوشته است که این عوامل انتحاری قصد انجام انفجارهایی در بعد وسیعتر از انفجارهای رخ داده را داشتند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =