هیات وزیران، به پیشنهاد هیات امنای صندوق توسعه ملی و به استناد اصل 138 قانون اساسی، آیین‌نامه مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی صندوق توسعه ملی را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر دریافت حقوق‌های خارج از عرف، هیات وزیران در جلسه سی‌ام خردادماه امسال به پیشنهاد هیات امنای صندوق توسعه ملی و به استناد اصل 138 قانون اساسی، آیین‌نامه مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی صندوق توسعه ملی را به شرح زیر اصلاح کرد:

1- ماده 39 به این شرح اصلاح می‌شود:

هر گونه به‌کارگیری نیروی انسانی برای اجرای وظایف پست‌های سازمانی مصوب صندوق توسعه ملی در قالب قراردادهایی است که به تایید رییس هیات عامل می‌رسد. به کارگیری نیروی انسانی در صندوق مبتنی بر نیاز سازمانی و برنامه‌های مصوب هیات عامل است که با توجه به اصل شایستگی، برابری و عدالت در جذب و شرایط صندوق براساس دستورالعمل مصوب رییس هیات عامل انجام می‌شود.

2- متن زیر به عنوان تبصره 3 به ماده 43 اضافه می‌شود.

جداول و مقررات ناظر بر حقوق و مزایای ثابت (مزد پایه یا مزد رتبه)، مزد سنوات، فوق‌العاده‌ها (مزد شغل، جذب، سختی شرایط کار)، تسهیلات رفاهی (حق اولاد، مسکن، خواروبار، یارانه غذا، ایاب و ذهاب) و سایر مزایای غیرمستمر رییس‌کل، قائم‌مقام و اعضای هیات عامل بانک مرکزی به ترتیب به رییس هیات عامل، قائم‌مقام و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی تسری داده می‌شود.

بنا به این گزارش، براساس این مصوبه، کلیه مزایای حقوق بانک مرکزی، به صندوق توسعه ملی تسری پیدا است و در واقع هم‌ترازسازی صورت گرفته است.

این اقدام در پی درخواست‌هایی بوده است که سید صفدر حسینی، رییس صندوق توسعه ملی داشته که چندین بار مطرح کرده بود تکلیف وضعیت حقوق‌ها مشخص شود. بر این اساس، در جلسه اخیر هیات وزیران این موضوع مصوب شد و این اتفاق افتاد.

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    5 0
    فقط باید دید افرادی که قرار است شایستگی را تشخیص دهند خودشان شایستگی این کار را دارند یا بازهم سلیقه گروه و جناح .....در اینکار تاثیر گذار خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    3 0
    كاشكي چنين بخشنامه اي براي كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و ساير مراكز تابعه صادر شود تا از تبيعض در احكام كارگزيني موجود جلوگيري گردد
  • امیر GB ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    3 0
    جهت اطلاع اینکه الان تازه حقوقشان بهتر شده فقط نگهداری پولی که در یک صندوق کنار گذ اشته شده نیاز به مدیر و هئیت عامل و ... تا اکنون بصورت قانونی وبا منت برسر مردم حقوقی معادل 35 میلیون تومان در ماه بهمراه تسهیلات مسکن / ضروری /جعاله و... دریافت کنند
  • بی نام US ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    4 0
    یعنی برداشتهای هیئت عامل صندوق را قانونی کردند چرا این برداشتها را به مردم توضیح نمیدهند