ایسنا نوشت: وزیر خزانه‌داری انگلیس احتمال شرکت در رقابت‌های حزب محافظه‌کار انگلیس برای تصدی پست نخست‌وزیری را رد کرد. علاوه بر این، او به شدت از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کرد.


جورج آزبورن، وزیر خزانه‌داری انگلیس در مقاله‌ای برای روزنامه تایمز نوشت: ذات من اینگونه نیست که کارها را نیمه کاره انجام دهم و من با هر آنچه در توان داشتم برای کمپین رفراندوم جنگیدم. من به این مساله اعتقاد دارم و به سختی برای رسیدن به آن تلاش کردم. بنابراین واضح است در حالی که کاملا این نتایج را پذیرفته‌ام، شخصی نیستم که بتوانم وحدتی را که حزبم اکنون به آن نیاز دارد، تامین کنم.

دولت انگلیس به شدت تحت فشار است تا زمان استعفای دیوید کامرون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در ماه اکتبر بتواند این پست را پر کند. کامرون از حامیان ماندن کشورش در اتحادیه اروپا بود و پس از آنکه مردم انگلیس به خروج از این بلوک 28 عضوی در رفراندوم پنج‌شنبه گذشته رای دادند، تصمیم به استعفا گرفت.

جورج آزبورن یکی از گزینه‌های احتمالی جانشینی دیوید کامرون بود. علاوه بر او، بوریس جانسون شهردار سابق لندن هم از دیگر گزینه‌هاست که شانس بالایی هم دارد. او از حامیان خروج کشورش از اتحادیه اروپاست و معتقد است که این اقدام فرصت‌های بی‌شماری برای انگلیس فراهم می‌کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =