برگزاری مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اجرایی و نظارتی

اولین جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اجرایی و نظارتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، در این جلسه که با حضور معاونین سیاسی، عمرانی و اقتصادی استاندار؛ همچنین مدیران کل دیوان محاسبات، بازرس کل استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بطور جداگانه برگزار شد؛ گزارشی از اقدامات، برنامه ها و چالش های پیش روی استان ارائه شد.

در ابتدای این دیدار، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با عرض تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) و آرزوی بهره مندی از فیوضات شب های قدر، تشکیل نشست های مشترک با مدیران اجرایی، نظارتی و امنیتی را از جمله دستورکارهای مجمع نمایندگان استان برای استماع گزارشات و هم اندیشی برای پیگیری مشکلات کلان استان ذکر کرد.
"محمدرضا تابش" تصریح کرد: آشنایی بیشتر نمایندگان مردم با مسائل استان قطعا می تواند در انجام بهتر وظایف نمایندگی بخصوص تصویب و نظارت بر حسن اجرای قوانین موثر باشد.

در ادامه مدیران اجرایی و نظارتی استان گزارشی از مجموعه تحت مدیریت خود در قالب کارهای انجام شده، برنامه ها، چالش ها و برخی راهکارها ارائه نمودند.

همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با اشاره به بخشی از مشکلات استان؛ توجه به بحث آمایش سرزمین را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: برنامه ششم توسعه در حال نهایی شدن است و باید ردپای استان در این برنامه که چشم انداز کشور در آینده را مشخص می کند بخوبی دیده شود.
سید ابوالفضل موسوی خواستار هماهنگی بیشتر بین دستگاه های نظارتی استان شد و درخصوص گزارش مدیران حاضر در جلسه، سوالاتی را مطرح و نکاتی را عنوان داشت.

نماینده مردم تفت و میبد با تشکر از برگزار ی چنین جلسات هم اندیشی؛ با اشاره به گزارش طرح شده در جلسه گفت: استان یزد معدنی و صنعتی محسوب می گردد و در کنار خساراتی که به محیط زیست و منابع آبی و طبیعی وارد می شود باید عایدی مشخصی نیز به مردم استان برسد.
دهقانی بر پیگیری ابلاغ اعتبارات تخصیصی به استان تاکید کرد و گفت: باید دستگاه های اجرایی بصورت عادلانه از بودجه های دولتی بهره مند شوند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، خاتم و ابرکوه نیز در این نشست بر همگرایی بین مسئولان استان و شفافیت در عملکردها تاکید کرد و گفت: اگر پای صحبت مردم بنشینیم نمره قابل قبولی در بحث نظارت ها و برخی عملکرد ادارات دولتی نمی دهند و بدبینی در این زمینه وجود دارد.
محمدرضا صباغیان همچنین ضمن مطرح نمودن برخی از مسائل حوزه انتخابیه؛ خواستار پیگیری مسئولان ذیربط شد.

از جمله مسائلی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز برای آن اتخاذ شد می توان به پیگیری طرح ساماندهی سازمان های مردم نهاد از طریق مجلس، مبارزه با جرائم قاچاق کالا و اتباع بیگانه در استان، پیگیری موضوع آب استان، جلوگیری از تبدیل اراضی و چاه های کشاورزی، پیگیری افزایش تعداد نمایندگان استان و حل مشکلات حوزه های انتخابیه، جذب اعتبارات تخصیصی به استان، تاکید بر آموزش مدیران دستگاه های اجرایی در جهت افزایش ضریب انضباط مالی و... اشاره کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =