ایسنا نوشت: معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست کشور گفت: تقارن روز تشییع دو محیط بان هرمزگانی با سالروز درگذشت مولای متقیان حضرت علی (ع)، نشان دهنده مظلومیت این محیط بانان عزیز بوده است که در راه پیشوای شیعیان و در مسیر دفاع از مرز وبوم کشور از جان خود گذشتند.

معصومه ابتکار ظهر روز جمعه هفتم تیر ماه در مراسم تشییع پیکر دو شهید محیط‌بان در بندرعباس که با قرائت پیام رییس جمهور برگزار شد با بیان اینکه محیط بانان راست قامتانی هستند که در راه دفاع از طبیعت و میراث طبیعی کشور با قدرت و استوار ایستاده اند، اضافه کرد: ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی که در سریعترین زمان ممکن متخلفین را دستگیر کردند، انتظار داریم قوه قضاییه به سرعت به این پرونده رسیدگی کند تا دوستداران محیط زیست بدانند که در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه عدالت از بین نمی رود.

وی با اشاره به اینکه از تمامی کسانی که امروز با حضورشان در این مراسم ثابت کردند محیط زیست موضوعی ملی است، تشکر می کنم، تصریح کرد: وقوع چنین جنایتی در ماه مبارک رمضان جای تأسف دارد و نمی دانم این محیطبانان به چه گناهی باید به شهادت می رسیدند.

ابتکار با بیان اینکه سازمان محیط زیست تلاش خود را برای جلب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست و آموزش عشق ورزی به طبیعت انجام داده است، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس به ویژه استان هرمزگان می خواهم که همگام با دولت در مسیر تقویت تجهیزات، معیشت و دستمزد محیط‌بانان تلاش کنند زیرا نباید این قشر در مظلومیت و تنهایی به سر ببرند.

رئیس حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در این راستا اقدامات وسیعی از جمله تصویب تعلق 3000 امتیاز به حقوق محیط بانان انجام داده است که امیدوارم با تعامل مجلس دهم بتوانیم این رسیدگی ها را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: همه متخلفین باید بدانند، محیط‌بانان نه تنها از ارزش‌ها و اهداف شان عقب نشینی نمی کنند بلکه انگیزه شان برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش افزایش پیدا کرده است و شهادت در این راه را افتخار خود می دانند زیرا از آرمان های انقلاب و طبیعت کشورشان دفاع کرده اند.

ابتکار با بیان اینکه با ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری، مسیر روشن حرکتی سازمان محیط زیست روشن شده است، اظهار کرد: با حمایت های دولت و پشتیبانی رئیس جمهور در سه سال اخیر محیط زیست توانسته به توفیقات بسیاری دست یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نخواهیم گذاشت پرچم محیط زیست بر زمین بیفتد، اضافه کرد: امیدوارم با تلاش همگی بتوانیم بیش از پیش در حفظ طبیعت مان تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم 10 محیط بان استان فارس برای همدردی با طرفداران محیط زیست هرمزگان، حضور داشتند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =