اقتصادنیوز نوشت: در حالی که پس‌لرزه‌های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

نتایج همه‌پرسی بریتانیا، منجر به استعفای دیوید کامرون نخست‌وزیر این کشور و بزرگترین ناکامی در پروژه اروپای واحد شده است.

به گزارش رویترز، جورج آزبورن وزیر دارایی بریتانیا، که بارها هشدار داده بود «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) موجب نوسانات بازارهای مالی خواهد شد روز دوشنبه مجددا در خصوص ثبات اقتصادی و مالی اطمینان حاصل کرد.

هر اونس طلا با رشدی یک درصدی یکهزار و 327 دلار و 20 سنت معامله شد. شمش در جلسه گذشته نیز 4.8 درصد افزایش داشت و بیشترین رشد یک‌روزه را از مارس 2014 به ثبت رساند.

دانیل هاینس، تحلیلگر ANZ اعلام کرد: «در میان مدت، پیش‌بینی روند طلا بسیار مثبت بوده و در حال حاضر ما دلیل دیگری برای رشد بلندمدت طلا داریم. در یکی دو هفته آینده،‌ ما فکر می‌کنیم که طلا از مرز 1400 دلار نیز عبور کند.»

هاینس افزود: «زمانی که اوضاع آرام‌تر شود، شفافیت بیشتری در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت و دیگر مسائل که تا قبل از این موجب حمایت قیمت طلا شده بودند نظیر دلار ضعیف و عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو به روند حمایتی خود ادامه می‌دهند.»

نتیجه رفراندوم احتمالا بدان معنا خواهد بود که هدف فدرال‌رزرو آمریکا برای دو مرتبه افزایش نرخ بهره در سال جاری به بن بست خواهد خورد.

هاینس ادامه داد: «من فکر می‌کنم بازار با در نظر گرفتن نوسانات بازار،‌ شانس اندکی را برای افزایش نرخ بهره در ماه جولای متصور خواهد بود که این موضوع طلا را تقویت خواهد کرد.»

در بازارهای مالی دیگر، بورس‌های آسیایی باز هم افت کردند و پوند بریتانیا نیز در معاملات اولیه آسیا سقوطی 2 درصدی را تجربه کرد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =