امضای تفاهم نامه شهرداری رشت با انجمن سینمای جوان ایران

در تالار گفتگوی شهر دکتر سید محمد علی ثابت قدم میزبان فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران و علیرضا کریمی صارمی مدیر آژانس عکس ایران بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در ابتدای این نشست در خصوص اقدامات در حال انجام در شهرداری رشت مذاکراتی انجام شد. مهندس فرخنده کیش به نصب تندیس یک عکاس در محدوده پیاده راه فرهنگی و نزدیکی خانه فرهنگ و هنر اشاره کرده و گفت: وقتی این تندیس را دیدم بسیار خوشحال شدم از این کار زیبا و اینکه تندیس این عکاس قدیمی شهر رشت (استاد دروی) در زمان حیات ایشان نصب شد بسیار عالی بود.

دکتر ثابت قدم در این رابطه بیان داشت: خانم حکیم الهی هم اکنون در رشت ساکن هستند و درتاریخ ۱۴ تیر آثار ایشان در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرارداده می شود و عواید حاصل از این کار را به امورخیریه اختصاص بدهیم.

در ادامه این نشست دکتر علیرضا کریمی صارمی رییس اژانس عکس ایران اظهار داشت: باتوجه به اینکه برداشت من این است که شما به دنبال رفع تکلیف نیستید و به دنبال اثرگذاری مثبت در فضای فکری و فرهنگی شهر خود هستید پیشنهاد من این است که با انجمن مجسمه سازان ایران که متشکل از توانمندترین مجسمه سازان ایرانی که در عرصه های بین المللی صاحب نام هستند، وارد مذاکره بشوید چرا که آنها به شما راهکار های خوبی ارائه خواهند که با وضعیت اقلیمی رشت چه مجسمه هایی استفاده بکنید که هزینه های نگهداری زیادی برای شما به دنبال نداشته باشد. بنابراین جنس مجسمه ای که ساخته می شود دارای اهمیت فراوانی است برای مثال اگر از سنگ یا برنز استفاده کنید شاید در نقطه اول هزینه بسیاری برای شما داشته باشد اما مانند فلورانس و رم در ایتالیا برای قرن ها باقی می ماند.

دکتر ثابت قدم نیز یادآور شد: عمدتا مبلمان شهری یک عنصر تزئینی دیده می شود و در ساختار و متاسفانه به ماندگاری توجهی نمی شود، به عقیده من هنر نباید محدود بشود و این بی حرمتی به هنرمند است پس در نتیجه باید با فراگیر کردن هنر حس هنری عموم جامعه را بالاتر ببریم.

دکتر ثابت قدم در ادامه بیان داشت: ما در مفاهیم شهری فضاها را به چهار دسته ی عمومی، نیمه عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی تقسیم بندی می کنیم، از سوی دیگر معتقدیم یک انسان در شبانه روز باید ۸ ساعت سکونت، ۸ ساعت فعالیت و ۸ ساعت فراغت داشته باشد که متاسفانه این ساعت فراغت در ایران مرده است.

وی افزود: چون ما فضای عمومی را لحاظ نمی کنیم و فضای عمومی تولید نمی کنیم ، لذا با عدم ایجاد فضای عمومی به خانواده و سرمایه اجتماعی لطمه وارد می کنیم و در نتیجه دچار مشکلات متعدد در سطح جامعه می شویم به همین دلیل معتقدم خدمتی که می شود انجام داد ایجاد فضای عمومی است، از همین جهت در تلاش هستیم تا با ایجاد فضاهای عمومی در شهر میزان سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.

در ادامه فرخنده کیش باتقدیر از رویکرد فرهنگی شهرداری رشت، گفت: همیشه در شهر های مختلف نگاه ما این بود که شهرداران را به حضور در اتفاقات و رویداد های فرهنگی ترغیب کنیم، اما این بسیار جای خوشحالی ست که این میل و رغبت به فعالیت های فرهنگی در شما وجود دارد.

در ادامه این نشست فاطمه قدیمی حرفه مدیرارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در سخنانی به اهداف امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته ارتباطات خوبی با انجمن سینمای جوان ایران برقرار کردیم و در ادامه به این نتیجه رسیدیم برای جلوگیری از اثرگذاری سلیقه های شخصی افراد و سازمان یافتگی بیشتر این ارتباط، یک تفاهم نامه و سند همکاری به صورت مکتوب داشته باشیم.

قدیمی در ادامه صحبت های خود به دو استراتژی مدیریت شهری و شهردار رشت اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش اعتماد عمومی در سطح محلی و برندسازی در سطح ملی و بین المللی و نهایتا جذب سرمایه گذار سه استراتژی مجموعه مدیریت شهری است، به دنبال این هستیم تا در سریع ترین زمان ممکن و بر اساس تفاهم های موردی که پیرامون محور های کلی تفاهم نامه انجام می دهیم مثل طرح چهارمین جشنواره ملی عکس ایران و یا افتتاح آژانس عکس رشت ذیل آژانس عکس ایران و باتوجه به اینکه ما بحث برندسازی شهر رشت با عنوان «شهر جشنواره ها» است و در تقویم جشنواره ای نیز جشنواره بین المللی کاسپین قرار داده شده است که سال گذشته نیز در روز جهانی صلح این جشنواره در سطح ملی برگزار شد؛ بنا براین لازمه اجرایی آن این بود که تفاهم نامه امضا شود و ان شاء الله بعد از پایان ماه مبارک رمضان با حمایت های شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت وارد فاز اجرایی بشویم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ادامه ابراز داشت: امروزه در دنیا اذهان عمومی در تسخیر شبکه های نوین ارتباطی است و لذا کانال های تلگرامی ایجاد شده توسط شهروندان در شهر که بدون وابستگی به هیچ نهادی فعالیت می کنند، عکس های بسیاز زیبایی را از حضور مردم در بستر اجتماعی شهر به نمایش می گذارند و ما امیدوار هستیم با ساز و کاری که توسط انجمن سینمای جوان به آن شکل می دهیم و با همکاری خوبی که در گذشته بوده و ادامه دار خواهد شد بتوانیم بخش های مختلف همکاری را گسترش بدهیم و با پروژه های موردی که تعریف می شود با یک برنامه منسجم و نظام مند بتوانیم اهداف و برنامه های خود را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در ادامه این نشست دکتر رضارسولی رییس کمیسیون حمل وونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در سخنانی با ابرازخوشحالی از اتفاقی که درحال رخ دادن است، گفت: فکر می کنم که امروز اتفاق بزرگی برای آینده رشت در حال رخ دادن است، شهر رشت پیشینه مشخصی در تاریخ دارد همین امروز که از پله های این ساختمان قدیمی شهرداری بالا می آمدم به این فکر می کردم که این پله ها تاریخ درخشانی را به خود دیده اند ولی امروز بخشی از این تاریخ در این شهر دیده نمی شود و خوشحالم از اینکه بقایای اصالت ها و هویت های از صندوقچه ها و از زیر گرد و غبارها خارج می شود.

رسولی در پایان صبحت های خود بیان داشت: زبان روز دنیا و مردم در یک جامعه مدرن ، تصویر است و امیدوارم این تعاملی که امروز اتفاق می افتد آن هم در شهری که در حوزه نمایش تئاتر و سینما پیشینه و تاریخ ارزشمند و مشخصی دارد، که ان اشاالله این توافق موجب بشود که ما این مسیر را سریع تر، کیفی تر و با عمق نفوذ بیشتر طی بکنیم.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری رشت و انجمن سینمای جوان ایران و آژانس عکس ایران رشت منعقد شد.

قدیمی مدیر ارتباطات و امورربین الملل شهرداری رشت ضمن قرائت محورهای این تفاهم نامه ابراز امیدواری کرد: در مسیر این برند سازی بین المللی با پشتیبانی، حمایت و تلاشی که همه دوستان در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری خواهند داشت، به نتیجه مثبت برسیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =