رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: امسال 34 هزار نوآموز ورود به دبستان از نظر سلامت و آمادگی تحصیلی در 24 پایگاه ثابت و سیار در استان سنجشمی شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، شهباز بارانی با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان (16 خردادماه ) تاکنون ، هفت هزار و 900 نوآموز ورود به دبستان سنجش شدند.

وی افزود: در این طرح نوآموزان در مرحله نخست مورد معاینه شنوایی ، بینایی ، دهان و دندان ، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند و در صورت اختلال در موارد یاد شده به پایگاه های تخصصی ارجاع می شوند.

بارانی خاطرنشان کرد: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود دبستان به عنوان یک طرح مشترک بین وزرات آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان است که در این راستا به منظورانجام دقیق معاینه در تمامی پایگاه ها علاوه بر پزشک ، دکتر دندانپزشک نیز حضور دارد که این امر نشان از اهمیت معاینه و ارزیابی دقیق از سلامت دانش آموزان دارد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار ازمرداد امسال نیز سنجش کودکان بدو ورود به پیش دبستانی آغاز و پیش بینی می شود 13 هزار کودک بدو ورود به پیش دبستانی در این طرح شرکت می کنند.

بارانی بیان داشت: در تلاش هستیم تا هزینه این طرح در مناطق محروم شرق هرمزگان به صورت نیم بها و رایگان محاسبه شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت : برای طرح سنجش شناسنامه کودک و والدین ، برگ عکس دار از واحد آموزشی ، یک قطعه عکس ، کارت واکسیناسیون و پرداخت 14 هزارتومان ضروری است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =