تسنیم نوشت: رئیس ستاد انتفاضه قدس گفت: غربی‌ها با ایجاد داعش و جبهه النصره حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.

سردار رمضان شریف در نشست بررسی تحولات فلسطین و منطقه غرب آسیا، با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در ایران و تغییر نگاه بنیادین و اساسی در حوزه سیاست خارجی و همچنین نگاه ما به مسئله فلسطین در اوایل انقلاب تاثیر بسیاری در تعیین تحولات و معادلات منطقه داشت، اظهار کرد: به صورت طبیعی وقتی یک انقلاب بزرگ و جدید پا به عرصه اداره جامعه می‌گذارد بویژه اینکه این گفتمان جدید مبتنی بر فرهنگ دینی و قرآنی باشد و توسط یک فقیه و روحانی بزرگی که جایگاه بسیار ویژه‌ای نیز نزد امت اسلامی و ملت ما دارد از نگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است که جهت‌گیریهای حضرت امام (ره) در مسائل مهمی مثل موضوع فلسطین چگونه خواهد بود.

رئیس ستاد انتفاضه قدس گشایش سفارت فلسطین در ایران و تعطیل کردن سفارت غیررسمی اسرائیل را اولین اقدام انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: یکی از ابتکارات امام خمینی (ره) نامگذاری روز قدس بود و امام با این ابتکار خلاقانه آنها را به چالش کشید.

سردار شریف افزود: هر ساله روز قدس، پرونده ظلم و ستم رژیم صهیونیستی را باز می‌کند و اجازه بسته شدن به آن را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به مسئله فلسطین نگاه کاسب‌کارانه ندارد و از بدو تاسیس انقلاب اسلامی نگاهش به مسئله فلسطین نگاهی قرآنی و دینی بوده است.

 رئیس ستاد انتفاضه قدس افزود: روز جهانی قدس تاثیر بسیار شگرفی را در مسئله فلسطین دارد. الهام‌بخشی انقلاب و درس‌آموزی ملت فلسطین از دفاع مقدس نقطه عطف مبارزات آنها با رژیم صهیونیستی است.

سردار شریف به شکستهای رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و 52 روزه اشاره کرد و گفت: بعد از شکستهای رژیم صهیونیستی در نبردهای نظامی آنها متوجه شدند که با یک خطر بسیار جدی مواجه هستند و از این رو ترس بر آنها چیره شد از این رو غربیها تلاش کردند که به آنها دلداری دهند و قول دادند فضای منطقه را برای آنها امن کنند. غربیها با ایجاد داعش و جبهه النصره حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کردند.

وی انتفاضه سوم ملت فلسطین را برگ برنده ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: وقوع این مبارزه بسیار معنادار است زیرا رزمندگان فلسطینی در انتفاضه سوم خیلی نگاهی به پشتیبانان خود ندارند و تلاش می‌کنند که خودشان مسیر را جلو ببرند.

رئیس ستاد انتفاضه قدس ضمن ابراز امیدواری از برگزاری باشکوه روز قدس امسال در جهت حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: امیدواریم تداوم عملیات بیت‌المقدس، آزادی فلسطین اشغالی را به دنبال داشته باشد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550233

برچسب‌ها