۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۴
مرز مله خورد در سروآباد بازگشایی شد

با حضور فرماندار سروآباد و مسئولان اقلیم کردستان عراق پس از سال ها انتظار، مرز مله خورد بازگشایی و داد و ستد در آن جاری خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروآباد، در حاشیه این مراسم فرماندار سروآباد با مهم برشمردن بازگشایی مرز مله‌خورد، خاطرنشان کرد: از سرگیری مبادلات مرزی در مرز مله‌خورد بعد از گذشت چندین سال از بسته‌شدن آن در رونق و شکوفایی منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

علی مفاخری اظهار داشت: اگر همت و زحمات مجموعه دستگاه‌ها نبود بازگشایی معبر مرز "مله خورد" ممکن نمی‌شد.

وی تصریح کرد مردم شهرستان سرواباد مرزدارن غیورایران اسلامی هستند که با تقدیم شهدا و جانبازان بسیار، زخمات زیادی برای اسلام و انقلاب متحمل شدند وحق دارند در مرزی امرار معاش کنند که خود نگهبان و پاسداشت آن هستند.

مفاخری با تاکید بر اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: ان شاالله معبر کولبری مرز "مله خورد" بتواند زمینه رفاه بیشتر و ارتقای سطح معیشت مردم منطقه را به دنبال داشته باشد.

مرز مله خورد از توابع شهرستان سروآباد در حدود ۱۰ کیلومتری روستای دزلی واقع شده و در مجاورت استان جدید التاسیس حلبجه کردستان عراق قرار دارد.

این مرز ۱۵ سال پیش با حمله آمریکا به عراق مسدود شد و دو سال قبل با پیگیری دولت و همکاری سپاه و مرزبانی به صورت نمادین بازگشایی و بدون اینکه دادوستدی در آن صورت گیرد همگام با دیگر معابر استان مسدود و با تلاش و زحمات مجموعه مدیریت استان و شهرستان سرانجام امروز به طور رسمی با حضور نمایندگانی از حکومت اقلیم کردستان عراق و فرماندار سروآباد بازگشایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =