ایران نوشت:حکم اعدام دختر نوجوانی که با همدستی مادرش پدر خانواده را به قتل رسانده بودند، از سوی قضات دیوان‌عالی کشور شکسته شد.

رسیدگی به این حادثه جنایی 28 خرداد سال 90 همزمان با کشف جسد مردی به نام حسن در یکی از محله‌های شرق تهران در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. مأموران همسر این مرد به نام فریده و دختر نوجوانش مهسا را که آن زمان 15 سال بیشتر نداشت به بازجویی فراخواندند و این مادر و دختر وقتی دیدند هیچ راه انکاری ندارند، به ناچار لب به اعتراف گشودند و پرده از راز جنایت هولناک خود برداشتند.

پرونده این مادر و دختر با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.فریده و دخترش به اتهام قتل حسن پدر خانواده در شعبه 113 دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفتند و اولیای دم که پسران و خواهران مرد مقتول بودند، همگی تقاضای قصاص برای این مادر و دختر کردند که هر دو به خاطر قتل عمد به قصاص نفس محکوم شدند.حکم قصاص فریده مادر خانواده در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد، اما حکم قصاص دختر نوجوان با توجه به اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی از سوی قضات نقض شد و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند.

صبح دیروز محاکمه این دختر جوان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی آغاز شد که عمه‌هایش از خونخواهی برادرشان گذشت کردند و بدون هیچ چشمداشتی این دختر را بخشیدند اما دو برادر مهسا برای او تقاضای قصاص نفس کردند.
مهسا با چشمانی گریان وقتی برای آخرین دفاع در برابر قضات ایستاد، گفت: آن زمان با پسری آشنا شدم و با او قرار ازدواج گذاشتم اما وقتی پدرم باخبر شد بشدت با ازدواجمان مخالفت کرد. من هم  پیشنهاد قتل پدرم را دادم و مادرم موافقت کرد. باور کنید آن زمان درک درستی از قتل نداشتم و نمی‌دانستم مرتکب چه جنایتی می‌شوم. حالا نیز بشدت از عملکرد خود پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.پس از اظهارات این دختر، قضات وارد شور شدند تا رأی دادگاه را تعیین کنند.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    یا خدا1
  • بی نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 0
    واسه پدری ک مخالف ازدواج دخترش بود و اون رو کشت مردم چ وامصیبتها خوندنددددشاید اون پسر مشکل اخلاقی اعتیاد بیکار یا ولگردو اوباش بوده ک پدر مخالف بوده و دختره اصرار و دعوا و بعد هم متاسفانه قتل دختر. حالا ک اینجا دختره پدری رو ک مخالف ازدواجش بوده چون اصلا سن دختر خیلی پایین بوده و درک درستی از زندگی مشترک و ازدواج نداشته رو میکشه باهمکاری مادرررراینهم از حل مسالمت آمیز مسله ک پدره فوقش بابحث گفته ازدواج واست خوب نیست و مادرودختر ترتیب قتل پدررر رو میدنددددد
  • تحلیلگر امور مربوطه IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 0
    "من هم پیشنهاد قتل پدرم را دادم و مادرم موافقت کرد. " پیشنهادت منطقی بوده دیگه . مادرت هم چون خیر و صلاحت رو می خواد موافقت کرد .....
  • بی نام CH ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 0
    قانون الهی قصاص
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 2
    فقط بخشش
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 0
    یا خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    1 0
    اخه دیگه این زنده موندن به چه دردش میخوره؟ با یه خانواده داغون و به هم ریخته کجا میخاد باشه چیکار میخاد بکنه؟ تا آخر عمرش همه بهش بگن قاتل؟
  • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    4 0
    طلاق عاطفی مادر با شوهرش کاملا مشهود است. انگیزه ها همیشه حرف اول رو میزنن.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    مادره خودش هم قصد ازدواج بامرددیگه ای رو داشته شک نکنید هردوتاشون انگیزه یکسانی داشتن