امام جمعه همدان گفت:پرداخت 800 میلیون تومان حقوق به یک مدیر، معنایی جز چپاول و غارت بیت‎المال ندارد، برخی پزشکان 200 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند در حالی که یک استاد دانشگاه در حوزه الهیات و فلسفه 10 میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد و این انصاف نیست.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان که در مراسم کتابت و بداهه‌نویسی آیاتی از قرآن مجید با موضوع آب به مناسبت هفته صرفه‌جویی سخن می گفت با اعلام اینکه هنر خوشنویسی از هنرهای باستانی این کشور است، خاطرنشان کرد: مسؤولان در راستای تقویت هنر خوشنویسی گام‌های شایسته‌ای بردارند تا از افرادی که عمر خود را در راه کسب این هنر صرف کردند، قدردانی شود.

وی با بیان اینکه در گذشته خط در جامعه یک ارزش به حساب می‌آمد، افزود: اگر عالمان دینی نیز خط زیبا داشته باشند، در امور مختلف می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با بیان اینکه استفاده از هنر خوشنویسی می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی با تأسی به قرآن در جامعه تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: در چرخه زندگی انسان آب، حرف اول و آخر را می‌زند اما امروز آب آشامیدنی در دنیا وضعیت مناسبی ندارد.


آیت الله طه‌محمدی با تأکید بر اینکه آب حقوق همگانی است، یادآور شد: مصرف بهینه آب از واجبات دینی است که باید با توجه به شرایط موجود کم‌آبی جدی‌تر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اسراف در مصرف آب ظلم در حق جامعه است، گفت: فرهنگ صحیح مصرف آب به خوبی به جامعه منتقل نشده و باید مسؤولان و هنرمندان این فرهنگ را درک کرده و به جامعه منتقل کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه روحانیون الگوی مصرف آب را به مردم در مساجد منتقل کنند، اظهار داشت: اگر این فرهنگ به خوبی به جامعه منتقل شوند مردم نیز استقبال می‌کنند.


طه‎محمدی با اشاره به اینکه هنرمندان خوشنویس نیز باید نتیجه عمری که برای کسب این هنر بگذارند را ببینند، تصریح کرد: امروز یک صدم هزینه‌ای که خانواده‌ها برای خرید اسباب بازی در نظر می‌گیرند برای هنر هزینه نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان اعلامیه‌ها، بنرها و نوشته‌ها را با خط نستعلیق و شکسته توسط خوشنویس منتشر کرد تا جامعه از این هنر بهره ببرد و هنرمندان نیز از مزایای آن استفاده کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =