شکست نزدیک برابر صرب ها/لوزانو تیم فردای والیبال مان را تست کرد!

دو تیم ایران و صربستان در ادامه مسابقات لیگ جهانی در بلگراد به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سومین بازی هفته دوم لیگ جهانی والیبال به میزبانی صربستان و بازی صربها و ایران پیگیری شد. تیم ملی کشورمان که در بلگراد یک شکست تلخ از برزیل و یک پیروزی شیرین برابر بلغارستان داشت ، در مصاف با میزبان قدرتمند ، در همان ست اول ، بازی سختی را در پیش داشت. در همان شروع بازی صربها با سرویس های خوب شان از ایران پیش افتادند و 8 بر 3 از ایران پیش افتادند. 

در این بازی هم لوزانو بیشتر از معنوی نژاد  و مباشری استفاده کرده بود و در نبود بازیکنانی مثل قائمی و غفور ،سعی می کرد به میرزاجانپور خسته استراحت بدهد. میزبان که برزیل را 3 بر صفر شکست داده بود با تشویق های هوادارانش برابر ایران هم عالی شروع کرد. آنها خیلی زود برتری شان را برابر ایران افزایش دادند. آنها 3 امتیاز را مدام از بچه های ما پیش بودند. امتیاز 13 بر 10 و بعد 19 بر 16 و البته 20 بر 16 و بعد هم 21 بر 16. آنها خیلی آرام به سمت پیروزی در این ست پیش می رفتند.این بازی ششم دو تیم بود و بچه های ما هر بازی خسته تر از بازی قبل شان می شدند. لوزانو در هر وقتی که بدست می آورد با بازیکنانش حرف می زد و به آنها نکات فنی را می گفت اما شرایط شان طوری نبود که بتوانند بازی را در اختیار داشته باشند. نیکیچ ه هر بار به خط سرویس رفت حسابی بچه ها را اذیت کرده بود ، با از دست دادن یک سرویس ما را به امتیاز 17 رساند. بلافاصله اما لوبیچ امتیاز 22 را برای میزبان گرفت. لیسیناک سرویس بعدی را برای آنها زد. سرعت بالای توپ باعث شد توپ را به سختی مهار کنیم و توپ فقط رد شود و در برگشت کواسویچ امتیاز 23 را برای تیمش گرفت. 

لیسیناک دوباره سرویس زد. باز مهار ضعیف ما و برگشت توپ به زمین ، فرصت را به لوکاسیچ داد تا اسپک بزند. این بار اما دفاع خوب زرینی امتیاز 18 را به ما داد. 

برای ما بهبودی سرویس زد . کلی رفت و برگشت و توپی که نیکیچ به بیرون زد. سرویس بعدی بهبودی را سرعتی زن صربها یعنی لوبروسکانن به امتیاز تبدیل کرد. لوبودیچ سرویس زد. بچه ها توپ را برگرداندند و ین برگشت یعنی امتیاز 25 برای صرب ها. امتیازی که لوبروسکانن بدست آورد!

هموطنان اسلوبودان کواچ که خودش سال ها ستاره تیم ملی کشورش بوده ، در این ست توانستند تیم ملی ایران را که کواچ را خیلی سخت برکنار کرد ، شکست دهد!

ست دوم:

ست دوم بازی احتمالا ستی بود که با نمایش بهتر ایران آغاز شد. اینگونه که بچه ها با نتیجه 8 بر 5 از صربها پیش افتادند. این درحالی بود که تلویزیون تمام تایم اول استراحت فنی ابزی را پخش نکرد چون داشت اخبار سراسری پخش می کرد. کج سلیقگی مسئولان سیاسی سیما ، درحالی که فوتبال برای پخش والیبال قطع شده بود ، ده دقیقه مردم را مجبور به تماشای اخبار کردند. 

در شروع دوباره بازی ، بچه ها عالی بازی می کردند. اگرچه صربها با کواسویچ و نیکیچ بازی زیبایی به نمایش گذاشته بودند اما عادل غلامی ، محمد موسوی و زرینی داشتند عالی بازی می کردند و ما 11 بر 7 از حریف پیش بودیم.

دفاع های خوب عقب زمین و بهتر از آن پروازهای روی تورمان باعث شد تا چند بار نیکیچ دفاع شود ، طوری که ما 13 بر 8 پیش افتادیم و مربیان حریف چاره ای نداشتند غیر از اینکه وقت استراحت بخواهند. لیسیناک امتیاز 9 را برای تیمش گرفت و سرویس زد. لحظه ای بعد لوبوریچ امتیاز 10 را هم برای تیمش گرفت. موسوی توپشرا از دست داد و صرب ها به امتیاز یازده رسیدند. لوزانو اصرار به بازی سرعتی داشت و اینکه از دست دفاع حریف استفاده کنند برای امتیاز گرفتن از صربها. لیسیناک امتیاز 12 را هم گرفت اما سرانجام زرینی توانست طلسم را بشکند. لحظه ای بعد کواسویچ امتیاز 13 میزبان را گرفت و محتشمیان گفت او در پارک تیغی بازی می کرده. کواسویچ خیلی سریع بازی را در عدد 14 برابر کرد! 

در ادامه بازی تیم ملی توانست زودتر از رقیبش به امتیاز 16 برسد اما اختلاف دو تیم فقط یکی بود.

ایران با سرویس خوب میلاد ،19 بر 17 پیش افتاد. او در این بازی بهتر از چند بازی اخیرش بود. شهرام امتیاز 20 را برای ایران گرفت اما درخواست چلنج از سوی مربی صرب ارائه شد و به جایی هم نرسید. باز هم عبادی پور سرویس زد. نیکیچ غلامی را دفاع کرد و امتیاز گرفت اما لحظه ای بعد هم امتیاز را میلاد گرفت و ایران 21 بر 18 پیش افتادیم.

صربها امتیاز 19 را هم گرفتند. شهرام هم برای ما امتیاز 22 را گرفت. امتیاز 20صربها را پودروسکانن گرفت. او و کاسویچ با دفاع محمودی ، امتیاز 21 را هم گرفتند. باز اختلاف یکی شد. حمزه زرینی امتیاز 23 ما را هم گرفت. زرینی سرویس از دست داد.صربها هم سرویس از دست دادند. ما 24 شدیم. لوزانو فلاح را آورد که سرویس بزند.سرویس خوبی زد اما در نهایت لوبوریچ امتیاز گرفت. میلاد بد توپی را به اوت زد و برابر 24 شدیم. لوزانو استراحت گرفت . در برگشت بچه ها با عادل و معروف ایبوویچ را دفاع کردند.شهرام امتیاز آخر را گرفت و ست را بردیم.

ست سوم:

با شروع ست سوم دوباره صرب ها پیش افتادند. آنها خیلی سریع از ایران اختلاف گرفتند و توانستند با امتیاز 8 بر 4 از ایران پیش بیفتند. صرب ها در این ست ، سرویس های خوبی زدند و امتیازهای مستقیم زیادی گرفتند. در امتیاز 8 ، لوزانو فریاد می زد از سرویس های شان نترسید ، اصلا چیز خاصی ندارند و گرفتن توپ های شان سخت نیست. کاری که در شروع بازی مرندی این کار را کرد و ایران با حمزه زرینی از آن امتیاز گرفت. گربیچ تقاضای چلنج داد و ناکام ماند. معروف سرویس زد و لوبوریچ با اسپک زیبایش امتیاز 9 را گرفت.

در ادامه برتری صربها تداوم داشت و آنها در حالی که ما 8 امتیاز داشتیم ، آنها 14 امتیازی شدند. لوزانو وقت استراحت گرفت تا شاید شرایط بازی را عوض کند. در ادامه اما صربها زودتر به امتیاز 16 رسیدند. امتیاز 17 بر 11 ادامه بازی بود و البته کواسویچ خیلی زود امتیاز 18 را هم گرفت. شهرام امتیاز 12 را برای ما گرفت. نیکیچ امتیاز 19 را برای تیمش گرفت. لوزانو وقت استراحت گرفت.

لوزانو ذخیره ها را به زمین فرستاد. میرزاجانپور ، بهبودی و شریفات بازی کردند. سرویس های خوب بهبودی و دفاع های ایده آل شریفات ، بازی را 21 بر 15 کرد. سرویس خوب بهبودی و دفاع بچه ها ، بازی را 21 بر 16 کرد. مربی صربستان وقت استراحت گرفت. بهبودی در خط سرویس ، امتیاز های خوبی گرفت . ولی هنوز اخلاف خیلی بود. ایران امتیاز 17 را هم گرفت و سرانجام صربها امتیاز 22 را خیلی شانسی گرفتند. آنها لحظه ای بعد به امتیاز 23 رسیدند. لوبوریچ با یک سرویس خوب امتیاز 24 را هم برای تیمش گرفت. او این بار توپش را به تور کوبید. زرینی سرویس زد. لوبوریچ امتیاز 25 را گرفت و این ست را 25 بر 18 باختیم.

ست چهارم:

پس از شکست در ست سوم ، تیم ملی در ست چهارم با ذخیره ها به زمین آمد. شروع خوب تیم ملی در این دقایق با بازیکنانی غیر از شریفات ، بازی کردن محمد فلاح را تجربه کرد. در این بازی معنوی نژاد به کلی داشت از ست دوم به بعد استراحت می کرد. ایران در این ست سعی می کرد برتری خفیفش را پیش ببرد و دو تیم در امتیاز 7 برابر ، شانه به شانه پیش می رفتند. فلاح امتیاز 8 را برای ایران گرفت. ایران امتیاز 9 را گرفت و باز هم فلاح البته امتیاز صربها هم 9 شد. ست عجیبی شده بود. دو تیم به هم چسبیده بودند. دو تیم تا امتیاز 15 برابر بودند. ایران اما زودتر به امتیاز 16 رسید و فلاح ایران را پیش انداخت. لوزانو در وقت استراحت به بازیکنانش تاکید می کرد سرعت شان بیشتر باشد و توپ ها را سریعتر بزنند. در شروع بازی کواسویچ امتیاز برابر16 را گرفت. این بار صرب ها 17 شدند. کواسویچ سرویس خراب کرد و برابر شدیم. این بار فلاح سرویس خراب کرد. لسیناچ هم سرویس خراب کرد. شهرام سرویس زد. در رفت و برگشت توپ او خودش امتیاز گرفت. دو تیم خیلی سریع برابر 19 شدند. لوبوریچ سرویس از دست داد. ما 20 شدیم. زرینی سرویس زد. حمزه هم خراب کرد. مباشری دفاع شد و صربها به امتیاز 21 را گرفتند. کاتیچ باز سرویس زد. مباشری این بار امتیاز گرفت و برابر 21. لوبوریچ امتیاز 22 را گرفت. لیسیناچ امتیاز 23 را هم گرفت. لوزانو وقت استراحت درخواست کرد. کواسویچ امتیاز 24 را هم برای کشورش گرفت و صرب ها در آستانه پیروزی قرار گرفتند. پودروسکانن امتیاز 25 را هم گرفت و صربها بازی را بردند.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =