عضو جامعه مدرسین قم با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق در هیات‌های مذهبی و سخنرانان، گفت: نباید جلسات مذهبی را با محلی برای حسابرسی سیاسی اشتباه گرفت.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت و گو با خبرآنلاین، در رابطه با استفاده سیاسی از تریبون‌های مذهبی در ماه رمضان و لیالی قدر، گفت: در شب‌های قدر و دیگر مراسم مذهبی، انتظار این است که احکام و اخلاقیات اسلامی بیان شود و مردم با سبک زندگی اولیای الهی و پیامبر آشنا شوند.

عضو جامعه مدرسین قم، افزود: باید مسائل مذهبی در این جلسات محور باشند و حتی اگر در بعضی از جلسات مذهبی، برخی خواهان طرح مسائل سیاسی هستند، باید این کار را به دور از جناح گرایی، افراط و تفریط انجام دهند.

او معتقد است که «با توجه به اینکه در اسلام، سیاست از دیانت جدا نیست، می‌توان به مسائل سیاسی در جلسات مذهبی در حد معارف سیاسی، مانند طرح موضوع شیوه امیرالمومنین در حکومت داری و احقاق حقوق مردم، پرداخت.»

غروی گفت: حقیقت این است که در برخی از جلسات مذهبی، اهداف سیاسی خاص مورد نظر است. باید بدانیم که درست نیست، در نبود افراد، نقدهای غیرواقعی را به آنها وارد کرده و برخوردهایی نادرستی نسبت به کسانی که با افکار و عملشان مخالف هستیم، از خود نشان دهیم.

وی با تأکید بر این موضوع که سخنرانان در تریبون‌های مذهبی باید از صحبت‌هایی که موجب رواج نفاق و اختلاف می‌شود، پرهیز کنند، اظهار کرد: مردم در محافل مذهبی حاضر می‌شوند تا دانش دینی خود را تقویت کنند. نباید این مجالس مذهبی رنگ و بوی سیاسی گروه‌های خاص را به خود بگیرند.

عضو جامعه مدرسین قم تأکید کرد: این که مردم را در یک مجلس مذهبی، درگیر مسائل سیاسی و جناحی خاص کنیم، اصلا قابل قبول نیست. با هیچ نگاهی نمی‌توان به مصلحت دانست که یک محفلی با ماهیت مذهبی، آغشته به مسائل سیاسی شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق در هیات‌های مذهبی و به خصوص از سوی سخنرانان، گفت: نباید جلسات مذهبی را با محلی برای حسابرسی سیاسی اشتباه گرفت.

غروی با اشاره به استفاده برخی از مخالفان دولت یازدهم به منظور زیر سئوال بردن خدمات این دولت، گفت: حقیقت این است که دولت با توجه به همه مشکلاتی که پیش‌رویش قرار داده‌ بودند، با همه توان در مسیر رفع مشکلات گام برداشت. همه نیز موظف هستیم تا برای کمک به دولت تلاش کنیم.

او معتقد است که «حرف زدن از پشت تریبون و با هدف زیرسئوال بردن مسئولان خیلی راحت است و این کار کردن است که همیشه با سختی مواجه بوده است. منتقدان باید بدانند که تضعیف دولت، تضعیف کارایی نظام است. این مصلحت نیست کسانی که دلشان برای نظام می‌تپد با توسل به تریبون‌های این شب‌های مذهبی، مردم را ناامید و بی اعتماد کنند.»

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    0 0
    عجب؛ چرا تا كسى انتقاد مى كند فرياد وا اسلاما سر مى دهيد؟ چرا از نقد مى هراسيد؟ هر كسى از وضعيتى انتقاد كرد آيا دنبال بازى هاى سياسى است؟؟ چرا جواب درست و قانع كننده نمى دهيد؟ اين انتقادات؛ همان مسائلى است كه مردم به طور روزمره با آنها درگير هستند.