محمدتقی رهبر: تریبون‌های مذهبی وارد چالش‌های سیاسی نشوند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید از منبرهای مذهبی بهره‌برداری سیاسی کرد و وارد مصادیق‌ سیاسی شد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرآنلاین در شرح آنچه که در ايام ليالي قدر بايد از تریبون های مذهبی مطرح شود که موجب دلزدگی مردم از مراسم های مذهبی نشود، گفت: سخنرانی‌ها در این شب‌ها ابعاد گوناگون دارند؛ موضوع خودسازی، تحول و توشه معنوی اندوختن انسان‌ها از این ماه، سیره زندگی حضرت علی(ع) بر اساس مستندات نهج البلاغه، بیانات آن حضرت در مورد امر به معروف، پرهیزکاری، نوع دوستی و ...از موضوعاتی است که باید در سخنرانی های مذهبی مطرح شود. بهتر است در این ایام موضوع مورد بحث و توجه، معنویت و راه‌های خود سازی باشد.

وی در مورد سوء استفاده برخی افراد از منبرهای مذهبی برای حمله به یک گروه یا جریان خاص، گفت: تریبیون های مذهبی نباید وارد مباحث سیاسی و معارضه بین جناح ها شود. روح این ایام نباید آغشته به این گونه مسائل شود. می توان با بیان سیره زندگی حضرت علی و منش وی در حکومت داری از جمله عدالت وی در تقسیم بیت المال، بر روی این موضوع تاکید کرد که حکومت اسلامی باید در مسیر حرکت به سمت عدالت حرکت کند.

نماینده پیشین ادوار مجلس با بیان اینکه اذهان عمومی مردم از هوش کافی در تشخیص امور برخوردارند، گفت: زمانی که از تریبون های مذهبی به تببین شیوه زندگی حضرت امیر (ع) می پردازیم، ذهن مردم قدرت تمیز و تشخیص این موضوع را دارد که کدام یک از افراد در دولت‌ها بیشتر مطابق به سیره حضرت علی رفتار می کنند و کدامیک برخلاف نگاه عدالت وی عمل می نمایند.

خطیب موقت نمازجمعه اصفهان در خصوص این موضوع که سواستفاده از منبرهای مذهبی در راستاي منافع سیاسی، ممکن است باعث دلزدگی مردم از مراسم های مذهبی شود، خاطر نشان کرد: ما در خطابه‌های خود نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شویم، اگرچه سیاست از دین جدا نیست اما در سخنرانی‌ها باید از ورود به مصادیق سیاسی و بیان جزییات یک موضوع سیاسی خاص پرهیز کرد؛ همانطور که رهبری در دیدار با دولتمردان با روایت 4 فراز از نهج البلاغه خط مشی کلی را بیان نمودند.

رهبر در پایان، در رابطه با ناپسند بودن ورود به مصادیق سیاسی در سخنرانی‌های مذهبی گفت: ورود به مصادیق سیاسی منجر به چالشی و کمرنگ شدن سخنرانی‌ها می شود؛ به خصوص در این شب‌ها که شب های توبه و عبادت و عنابه است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 1
    چقدر زیبا تاریخ تکرار میشه. این جمله یادآورر سخنرانی های امام عزیز در سالهای 42 می باشد...
  • ناشناس A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 1
    مگردیانت ما عین سیاست ما نیست؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    شما همکار خودت راضی کن همه مشکلات حل می شود
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 0
    اگر منظورتان این است که حرف زدم از وضعیت بد اقتصادی، وضعیت بد فرهنگی، وضعیت هجوم میلیونها افغانی به ایران که همه جوره ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم میکنند، وضعیت فساد اینها سیاسی است و نباید گفت پس چه باید گفت،؟