در کنار سردار سلیمانی با تکفیری‌ها روی موبایل بجنگید/صنعت بازی‌سازی ما با حاشیه‌سازی پیشرفت نمی‌کند

با هم مروری بر اخبار صنعت بازی های رایانه ای ایران در هفته ای که گذشت می کنیم:

در نقش مدافعان حرم، با تکفیری‌ها مبارزه کنید
بازی موبایلی و ایرانی «کابوس دشمن» یک بازی اکشن تیراندازی باکیفیت است که مخاطب را در لبای و جایگاه مدافعان حرم و امنیت ایران قرار می‌دهد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی مدتی است به صورت دیجیتالی منتشر شده و در مدتی کوتاه مخاطبان بسیاری را جذب خود کرده است. در بازی «کابوس دشمن» می‌توان از بین هشت شخصیت که هرکدام توانایی و سلاح خاص خود را دارند یکی را انتخاب کرده و حتی می‌توان قابلیت‌ها و قدرت‌های او را افزایش داد. این بازی از مراحل متعددی تشکیل شده است که مخاطب باید یک به یک آن‌ها را به اتمام برساند که با توجه به افزایش درجه سختی بازی در مراحل بالاتر، مخاطب باید مهارت‌های خود را افزایش دهد. «کابوس دشمن» یک بازی رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای است که قابلیت رقابت آنلاین بین دیگر بازیکنان را نیز داراست.

ثبت‌نام رویداد یک ماهه بازی‌سازی Level Up آغاز شد
ثبت‌نام رویداد یک ماهه بازی‌سازی Level Up که با حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، به مدت یک هفته آغاز شد و تیم‌های بازی‌سازی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. جوایز نقدی این رویداد جمعا به مبلغ 25 میلیون تومان خواهد بود و همچنین بازی‌های برگزیده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در نمایشگاه گیمزکام 2016 آلمان معرفی خواهند شد.
تیم‌های بازی‌سازی می‌توانند به پایگاه اینترنتی این رویداد به نشانی http://levelup.fanafzar.com/ مراجعه کرده و به صورت رایگان ثبت‌نام کنند.

صنعت بازی‌سازی ما با حاشیه‌سازی پیشرفت نمی‌کند
امیرحسین فصیحی در یادداشتی درباره صنعت بازی سازی ایران چنین نوشت:
{اهمیت دادن به نوآوری و طراحی بازی در تیم‌های داخلی اهمیت بسزایی دارد، چرا که همه تیم‌ها در ایران مستقل به‌حساب می‌آیند. در صنعت جهانی، تیم مستقل، تیمی است که کار خلاق و جدید انجام دهد نه آنکه بازی‌های بسیار بزرگ بسازد.
در حال حاضر بخشی از بازی‌سازان ما به کپی کردن ایده‌ها و بازی‌های خارجی روی آورده‌اند که تاحدی هم جواب می‌دهد، اما این رویکرد موقتی است و نمی‌توان در طولانی مدت روی آن حساب کرد. آنچه اهمیت دارد اینست که بازی‌سازان ما باید به خلاقیت اهمیت دهند، مثلا اگر می‌توانند این خلاقیت را در بخش هنری نشان دهند یا بخش‌های دیگر. اما در نهایت، طراحی و گیم‌پلی بازی حرف اول را در بازی‌های خلاق می‌زند.
این نگاه نه تنها در بازی‌سازان، بلکه باید در بدنه مدیریتی و حاکمیتی نیز وجود داشته باشد. صنعت بازی کشور ما پیشرفت نمی‌کند، مگر آنکه مدیرانی داشته باشد که تسلط به بازی و بازی‌سازی داشته باشند.
صنعت بازی در جهان از ابتدا تاکنون، صنعتی است که در آن عشق به بازی و بازی‌سازی حرف اول را می‌زند. چرا که این صنعت، صنعت سختی است. ریسک بالایی دارد و بازی‌سازی هم بسیار تخصصی و هزینه‌بر است. در نتیجه بدون عشق و علاقه به بازی‌سازی مطمئنا پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.
جای خوشحالی است که مدیران فعلی در صنعت بازی‌سازی خودشان عاشق بازی هستند و تسلط کافی به موضوع دارند. ازجمله اتفاق‌های بسیار خوبی که در بخش تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌افتد این است که بازی‌سازان مطرحی به بررسی پروژه‌ها می‌پردازند و دغدغه دیگر بازی‌سازان را درک می‌کنند.}

 

خبرآنلاین به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مژده A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    2 3
    زنده بادسردارسلیمانی و سربازان همیشه پیروزش ان شاءالله
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    3 1
    "جای خوشحالی است که مدیران فعلی در صنعت بازی‌سازی خودشان عاشق بازی هستند و ..." خود گویی و خود خندی .... بنیاد فقط از چند سری بازی ساز سفارشی حمایت میکنه. بقیه با کلی هزینه یه بازی میسازن، بعد یا بیخیال میشن یا جذب شرکتهای خارجی. برای همینه که تقریبا هیچ کسی بازی ایرانی انجام نمیده و تقریبا همه چیز برای نمایشهای رسانه ای آماده میشه.