زائران دانشگاهی که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، حتما باید برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" من برای عتبات دانشجویی این دوره ثبت نام کردم اما مشکل سربازی دارم آیا باید وثیقه بگذارم؟"


در این زمینه محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: زائران دانشگاهی که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند و از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، حتما باید برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.
او تاکید کرد: دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن برای دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند حداقل یک ماه زمان دارد .
زارع افزود: بعضی از دانشجویان مشمول از قبل دارای گذرنامه بوده‌اند که دارای 5 سال اعتبار است، اما برای خروج از کشور باید نسبت به تحویل فرم تعهدنامه محضری اقدام کنند تا مجوز خروج از کشور برایشان صادر و در سیستم ثبت شود.
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهدنامه محضری، کافیست با تحویل فرم‌هایی که در سایت لبیک موجود است به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.
او افزود: زائرین مشمول که دارای گذرنامه نیستند بعد از صدور مجوز خروج از کشور خود می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس10+ در سراسر کشور نسبت به تحویل مدارک جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند.

45232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =