فرماندار کرج: شهروندان با مشارکت در تعاونی توسعه عمران شهرستان کرج در آبادانی این منطقه سهیم شوند

نشست توجیهی تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج با حضور فرماندار و مدیران ادارات صبح امروز در فرمانداری شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، "محمد تقی ایرانی" معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، در نشستی که به این منظور با رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی در فرمانداری برگزار شد گفت: تعاونی ها در دنیا توفیقات بزرگی داشته اند و مردم با عضویت در تعاونی های قانونی و سازمان یافته فعال در عرصه های مختلف نظیر کشاورزی، گردشگری و صنعتی، ، توانسته اند در خودکفایی و تقویت بنیه اقتصادی شهرها به خوبی مشارکت کنند.
"محمد تقی ایرانی" اضافه کرد: دولت ها نیز در بسیاری از کلانشهرهای دنیا، با حمایت از تشکیل شرکت های تعاونی، ارائه تسهیلاتی نظیر معافیت های مالیاتی و عوارض و همچنین وام های کم بهره، موجب فراهم آوردن بستر لازم برای فعالیت های اقتصادی عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمدی که امکان مشارکت در پروژه های بخش خصوصی را ندارند می شوند.
معاون استاندار البرز به ضرورت حساس مسئولیت مردم برای توسعه و آبادانی کشور تاکید کرده و گفت: شهروندان باید برای توسعه اقتصادی کشور مشارکت عمومی داشته باشند. افرادی که می توانند در بخش خصوصی فعالیت کنند، با سرمایه گذاری در این عرصه وشهروندانی هم که امکان سرمایه گذاری های بزرگ را ندارند، با حضور در تعاونی هایی که ساختار قانونی و نظام مند دارند، می توانند در توسعه کشور مشارکت کنند.
فرماندار کرج در ادامه به سیاست های دولت تدبیر و امید برای ترمیم آسیب های وارده به اقتصاد کشور در طول سال های تحریم و بی تدبیری های گذشته، اشاره کرده و گفت: اگر چه پروسه توسعه اقتصادی کشور، پروسه ای زمان بر است و یک شبه نمی توان با جذب اعتماد بین المللی در بازارهای جهانی، مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد، اما دولت تدبیر و امید با تمرکز بر محورهای اقتصاد مقاومتی و تعامل با اقتصاد بین المللی، امروز گام های مهمی در امضاء تفاهم نامه ها و عقد قراردادهای مهم تجاری و اقتصادی با فعالین بزرگ اقتصادی جهان برداشته است و ان شاء الله به زودی شاهد تغییرات مهمی در اقتصاد کشور خواهیم بود.
فرماندار کرج در خصوص تشکیل تعاونی توسعه عمران در کرج نیز گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج، طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیئت وزیران در کلانشهر کرج تاسیس شده است .
ایرانی تصریح کرد: تعاونی های توسعه و عمران، با هدف انجام طرح های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقر در شهرستان، سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای به صورت شرکت مادر تخصصی و بهره برداری از فعالیت ها، زمین ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان تشکیل می شوند.
بر اساس اساسنامه تشکیل تعاونی های توسعه عمران در شهرستان ها، سهم هیئت موسس در سرمایه گذاری این تعاونی در زمان تاسیس و همچنین در طول فعالیت حداکثر ۱۰ درصد سرمایه گذاری پیش بینی شده است که این مبلغ نباید کمتر از سه میلیارد ریال باشد.
فرماندار کرج اضافه کرد: مابقی سرمایه شرکت توسط اشخاص حقیقی عضو تامین خواهد شد که سهام هر شخص حقیقی در زمان تاسیس و طول فعالیت نباید از نیم درصد سرمایه شرکت تجاوز کند و با توجه به جمعیت شهرستان کرج و همچنین سرمایه مورد نیاز در زمان تاسیس، هشت هزار نفر عضو حقیقی در این تعاونی عضویت خواهند داشت.
وی در خصوص ارزش سهام عضویت در این تعاونی گفت: ارزش سهام حدود 40 هزار و پانصد تومان برای هر نفر است که کارکنان فعلاً با پرداخت مبلغ یک سوم هر سهم که 13 هزار و پانصد تومان است، برای ثبت نام اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: این تعداد، شرط اولیه و شامل حداقل اعضای این تعاونی است بنابراین محدودیتی برای عضو گیری از تمامی شهروندان شهرستان کرج وجود نخواهد داشت.
ایرانی اضافه کرد: در حال حاضر، فاز اول از فراخوان عضویت هشت هزار نفری اعضای حقیقی ، با برگزاری جلسه توجیهی مدیران ادارات شهرستان کرج برای دعوت از کارمندان ادارات، تعاونی ها و اصناف آغاز شده است و پس از این مرحله، فراخوان عمومی از شهروندان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج گفت: همه افراد متولد، ساکن یا شاغل در هر شهرستان می توانند در این تعاونی عضویت داشته باشند.
فرماندار کرج در پایان از مدیران ادارات خواست تا برای همکاری، همراهی، تبلیغ و تشویق پرسنل برای عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج اقدام کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =