معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: توسعه پارکینگ در شهر قم نیاز به زمان دارد و لازم است در مدت دو تا سه ساله نهضت پارکینگ سازی در این شهر ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به وضعيت پاركينگ هاي شهري در قم، اظهار كرد: هسته مركزي شهر قم از نبود فضاي مناسب براي پاركينگ رنج مي برد و در اين زمينه نيازمند اقدامات ويژه هستيم.

وي با بيان اينكه جانمايي پاركينگ ها در طرح تفصيلي مشخص است، خاطرنشان كرد: در اين بخش ظرفيت هاي زيادي براي قم نياز است و بايد برنامه ريزي مشخصي براي توسعه پاركينگ ها با مشاركت بخش خصوصي صورت گيرد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم افزود: البته اين به معنايي نيست كه در تمام مراسمات بتوان پاسخگوي نياز پاركينگ بود چرا كه در مراسمات و ايام خاص شهر قم ميزبان خيل عظيم زائران است و در اين ايام بايد تدابير خاص و مقطعي انديشيده شود.

وي ايجاد ايستگاه هاي توقف در حومه شهر و در ورودي ها را از جمله ضرورت هاي شهري قم براي كاهش مشكل پاركينگ هاي شهر عنوان كرد و گفت: با ايجاد اين فضاها و انتقال زائرين به شهر با استفاده از وسايل نقليه عمومي مي توان بخش عمده مشكل پاركينگ شهري در هسته مركزي را رفع كرد.

قاري قرآن گفت: از جمله اين راهكارها اقدامي است كه هرساله در ايام ۱۴ و ۱۵ خرداد و برخي ايام خاص در شهر صورت مي گيرد و مسافران در حاشيه شهر و در پاركسوارها توقف كرده و با وسايل نقليه عمومي به مركز شهر منتقل مي شوند.

وي به پروژه هاي آينده شهر در حوزه تامين پاركينگ اشاره كرد و گفت: پاركينگ استقلال يكي از پروژه هاي هسته مركزي است كه در اولويت اجرا در هسته مركزي شهر قرار دارد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه تامين پاركينگ يكي از بخش هاي زيرساختي با هزينه بالا است، خاطرنشان كرد: توسعه پاركينگ در شهر قم نياز به زمان دارد و نياز است در زمان دو ساله نهضت پاركينگ سازي در اين شهر ايجاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =