۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

تسنیم نوشت: زرداری برای متقاعد کردن آمریکا به فروش جنگنده‌های اف-۱۶ تلاش می کند.

 رئیس جمهور سابق پاکستان در حالی در دیدار با رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا خواستار حمایت این کشور از فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به پاکستان شد که واشنگتن چندی پیش کمک مالی به اسلام‌آباد در این خصوص را متوقف کرده است.

به گزارش «داون نیوز»، «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان در دیدار با سناتور «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا خواستار حمایت این کشور از فروش جنگنده‌های «اف-16» شده است.

رئیس جمهور سابق پاکستان در این دیدار گفت: تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های اف-16 نیاز اساسی پاکستان در جنگ علیه تروریسم است.

وی از سناتور آمریکایی درخواست کرد که در مورد فروش جنگنده‌های اف-16 از پاکستان حمایت کند.

رئیس جمهور سابق پاکستان در این دیدار با سناتور آمریکایی در مورد روابط دوجانبه نیز به بحث تبادل نظر پرداخت.

بر اساس گزارش داون نیوز، رئیس جمهور سابق پاکستان از رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا می‌خواهد تا مقامات این کشور را برای فروش جنگنده‌های اف-16 به پاکستان متقاعد کند.

«عالم ختک» ژنرال بازنشسته و معاون وزیر دفاع پاکستان چندی پیش اعلام کرد که معامله خرید جنگنده‌های «اف-16» از آمریکا به بن بست خورده است.

ختک اظهارداشت که پاکستان این جنگنده‌ها را از اردن خریداری خواهد کرد.

معاون وزیر دفاع پاکستان گفته بود: خریداری جنگنده‌های اف-16 از اردن نیز با رضایت آمریکا انجام خواهد شد و این کشور رضایت خود را در این خصوص نشان داده است.

دولت واشنگتن چندی پیش با مخالفت شدید کنگره، کمک مالی نظامی به پاکستان را به دلیل عدم عملیات جدی علیه شبکه حقانی متوقف کرد و اسلام‌آباد نیز خرید 8 جنگنده اف-16 آمریکا با هزینه خود را رد کرد.

اما، زرداری در این دیدار تاکید کرد که آمریکا با درنظر گرفتن روابط قوی با پاکستان در مورد معاومله جنگنده‌های اف-16 تجدید نظر کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =