جرج‌ آر.آر مارتین درباره دسترسی راحت به سلاح گرم در آمریکا با استیون کینگ به گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کینگ در این گفت‌وگو به تقاضای جامعه برای کنترل موثر سلاح گرم اشاره کرد. او با بیان این که اگر در حادثه اورلاندو مهاجم با سلاح سرد دست به حمله می‌زد تعداد تلفات بسیار کمتر می‌شد، گفت: «تا وقتی که هر کس بتواند به راحتی به مغازه فروش سلاح گرم برود و یک تفنگ نیمه‌اتوماتیک تهیه کند، این حوادث ادامه خواهد داشت. این موضوع واقعاً به خود ما بستگی دارد.»

مارتین در ادامه گفت‌وگو به رمان جدید کینگ به نام «پایان کشیک» اشاره کرد که داستان یک قاتل سریالی به نام بردی هارتسفیلد است. کینگ درباره کسانی مانند شخصیت داستانش که دست به کشتار افراد بی‌گناه می‌زنند گفت: «نکته اندوهبار این است که ما قاتل را سال‌ها بعد به یاد می‌آوریم اما قربانیان خیلی زود فراموش می‌شوند.»

او درباره عمر متین که 49 نفر را 12 ژوئن در اورلاندو به قتل رساند گفت: «فراموش نکنیم او پیش از آن که هم‌پیمان داعش باشد، یک همسرآزار و فردی سرشار از خشم بوده است.»

کینگ از مدت‌ها پیش از این هوادار قانون کنترل سلاح گرم بوده است. او سال 2013 با نگارش یک مقاله خواستار ممنوعیت فروش سلاح اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک شده بود.

در این گفت‌وگو مارتین از علاقه‌اش به شخصیت‌های خاکستری در داستان گفت: «به گمان من نبرد میان خیر و شر موضوعی مناسب برای یک داستان نیست. خیر و شر همزمان در نهاد ما وجود دارد.» او در ادامه از کینگ پرسید که چگونه به سرعت کتاب می‌نویسد؟ مارتین  در حال نوشتن ششمین رمان از داستان «ترانه یخ و آتش» است و هم‌اکنون از سریال اقتباس شده از داستانش عقب افتاده است.

مارتین گفت: «من خوشحالم که در شش ماه سه فصل از کتاب را تمام کردم و تو در همین زمان سه کتاب نوشتی. هیچ شده که یک روز قریحه‌ات بخکشد، یک جمله بنویسی و بلافاصله از آن جمله متنفر شوی، و در حالی که ایمیل‌هایت را چک می‌کنی به این بیاندیشی که اصلاً استعداد نداری و بهتر بود لوله‌کش می‌شدی؟»

کینگ در پاسخ گفت که هر روز سه تا چهار ساعت صرف نوشتن می‌کند که حاصل آن شش صفحه است. بنابراین برای یک داستان 360 صفحه‌ای دو ماه وقت صرف‌ می‌کند. البته او گفت که فشار بسیار هواداران به مارتین برای نوشتن دنباله داستان «ترانه یخ و آتش» را به خوبی درک می‌کند.

منبع: گاردین

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =